älgjakten 06

älgjakt 06älgjakten i Acksjönälgjakten 06

Årets älgjakt är över för Acksjöns jaktlag, Det har skjutits 2 tjurar och 2 kalvar och det var allt vad som man fick skjuta hos oss iår.. Ville och jag var med från lunch idag och gisses va Ville är tokig i älg, han var mer inne i älgen än bredvid, vi var med ute i skogen och skulle dra hem en av tjurarna, han vägde runt 200 kg så det är inga små bitar att få fram, han var dragen för hand i ca 150 tunga meter, sen kom Kjell med fyrhjulingen och spel på, det gick betydligt lättare då...men va gjorde man förr då inga fyrhjulingar fanns. jo drog för hand, pust...Men det har varit en underbar dag, frisk luft och många roliga jakthistorier, tänk att alla gubbar liksom blomstrar upp så fort det blir jakt...kul..
Imorgon far vi till Gräs, till stugan, då är det älgjakt som gäller där..fredag får vi älgkött, gott att ha lite i frysboxen, sen under helgen tillbaka till stugan, bråda dagar när det är jakt, men som sagt...det är ju något som både Peter och jag längtar efter varje år, och Ville...Peter för jagandet , Ville för den goa älgen och jag för att få vara med och stå och dra i ett älgben i slaktboden, man är tokig...

Kommentarer
Postat av: Lina

blä! nej...jag är inte för det dära med jaging!! men nån i familjen ska väl vara olik de andra också...och den rollen tar jag gärna på mig då det gäller detta! Duktig Ville är!! *stolt som få*

2006-10-11 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0