Vad skall det bli...



Under denna veckan har det växt fram en knopp, ganska stor på en klätterväxt som jag köpte på Blomsterlandet i juni för 10 kr, den var ful och skadad så de sålde billigt...Planterade det i en vanlig balkongkruka och den har växt, så nu är den över hela den väggen, ser egentligen inget ut för världen, bara blad men ändå vacker.
Så i lördags så kom det en lång kraftig stängel som det blev en knopp på, nyfiken på vad detta skulle bli har jag tagit kort varje dag på dess utveckling...

image461

image462

image463

image464

image465

Är den inte vacker...är det nån som vet vad det kan vara för jag har inget namn på denna blomma, och på blomsterlandet sa den flickan att det bara skulle bli en rödgrön klättrande växt om den skulle klara sig...men med min kärlek så har det blivit en stor klättrande växt...kul

Kommentarer
Postat av: Åsa

Klockranka....jag hade en jag också som blomamde som en tok..men med ...gröna blad ej mörka.. vad fin din var..=)/åsa

2007-08-30 @ 15:53:32
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Åsa

Men ha det nu så trevligt i Spanien..synd på förkylning..men men..
KUL!!! och jag ska tänka på dig..
Ha så trevligt..=)/åsa

2007-08-30 @ 16:30:16
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: P

Men gud vad bra!!!! Nu fick jag svar på min undran!!! Jag köpte också en ynklig växt på blomsterlandet som också utvecklasts precis som din och min har hunnit så långt som till knopp men jag har inte sett blomman utslagen än! Den slår nog ut endera dan om den inte fryser innan. Den är så kraftig och härlig! Klockranka! Perfekt! Ska se till att ha klockranka nästa år också.
Mys på nu på semestern och drick massor av spanskt vin-drick för mig också! Kram!

2007-08-30 @ 19:39:18
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Filifjonkan

Klockrankan är det du har sett. Har odlat den många år men fröna måste blötläggas i ljummet vatten ett dygn innan man sår den och den vill stå i solen den tar tid på sig att utveckla knopparna.Först tror ,man inte den har satt knopp för man ser dem knappt förrän de är stora..så misströsta inte då bara vänta och vattna vidare med lite gödelvattning då och då, Den är törstig.Så fick jag min översållad av blommor som blev blålilaaktiga nästan varje år

2007-09-14 @ 16:18:59
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0