God paj

BETTANS PAJ                                          225 grader i 15 min
Pajdeg:
2,5 dl vetemjöl
100 gr smör
2 msk vatten

Blanda samman och låt vila en stund,
kläm ut degen i en form och förgrädda i 15 min på 225 grader

Fyllning:
0,5 burk kräftstjärtar
0,5 burk räkor
100 gr färska chaminjoner
3 dl grädde
1 avocado i bitar
2 msk vetemjöl
salt, cayenpeppar, 2 msk tomatpuré

Stek champinjonskivornai smör, tillsätt mjölen och sedan grädden så att det blir som en svampstuvning.
Ha sedan i kryddor, avocado,tomatpuré och i slutet skaldjuren strax innan serveringen.
Häll i fyllningen i pajformen och servera....

Med en god sallad till.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, båda recepten kan jag varmt rekomendera!!!
Vad hungrig jag blir... Mmmm...

Kramis!!!

2007-01-30 @ 18:05:03
Postat av: Torrachel

Very good guestbook. Interesting!

2009-09-30 @ 11:01:33
URL: http://torrachel.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0