Nationaldagen - i morgon



I morgon är det dax igen, Svenska flaggans dag, vår nationaldag....
Kan undras om vi någon gång kommer att klä upp oss som våra Norska vänner gör, i Nationaldräkter
och går man ur huse med flaggor och parader. Vi har iallafall kommit så långt att vi är lediga denna dagen och här i Karlstad så samlas man i Museiparken för kortege genom staden, i fjol var där ca 5000 som ställde upp men iår kommer säkert fler, det skall ju bli kanonväder....
Jag och mina vänner vi har i 4 år vandrat i skog på olika vandringsleder denna dagen, samlas tidig morgon vid min systers stuga, (mellan hennes och min stuga är ett vimmel av vandringsleder) går sen lite olika längd, men iår har vi tänkt och tagit hela vägen, skogsvägen är det 1,7 mil, man följer en bäck (modell större) ett tag och den är väldigt go att blöta sig i. Vi tar det lungt, har massäck med, och när vi är framme vid vår stuga så grillar vi tillsammans där...

image217

Bild från förra årets vandring..

image218

Vår underbara flagga, visst är den vacker...och med en lika blå himmel blir den ännu vackrare.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, visst är Sveriges flagga fin??
JÄTTEFIN!!!!
Ha en trevlig vandring...
Men glöm inte att ta på dig ordentliga skor!!
Skavsår är inte kul!!!
Vi hörs!!! KRAM!!!!

2007-06-05 @ 17:58:55
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Lina

Hej mammsen! Nu har sista dagen på praktiken varit...det känns väldigt trist.
Bettans paj som Ulrika skriver om på bloggen. Vart har du skrivit den? är det den med kräftstjärtar m.m?....min favvo!!!
Nu har vi precis haft klart vår Desperate Housewife-kväll...så nu ska jag fortsätta med tentan. *suck*
Kram kram

2007-06-05 @ 22:59:21
Postat av: Ninni

Ha det jättebra idag..kram

2007-06-06 @ 10:02:08
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Åsa

Hoppas ni har en trevlig dag!!! för här är i vart fall varmt o gott!!!=)/Åsa

2007-06-06 @ 16:47:53
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Grattis tillbaka till dig på nationaldagen.

2007-06-07 @ 15:06:37
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0