Våren är här

image143image144


Dessa bilder skiljer det bara några dagar på, våren kom och den kom fort....hoppas bara nu att vi får njuta av den ett tag, för våren är verkligen helt enkelt underbar. Jag älskar våren. Man får lust till allt, arbetslusten till trädgården bara spritter i kroppen..har nu försått mina tomater (har i år, rysk jättetomat, tigrella, gul biff och vanlig röd tomat). Har även sått växthusgurka, tagetes, luktärtorna och  krassen.
I källaren står mina pelargoner, som jag nu har klippt och ansat inför våren, samma procedur år från år, mina rosa Mårbacka har jag haft i över 25 år, de är kvar sen min svärmor satte dem strax innan hon avled. Det ni..
Skall nu ta hunden med ut i skogen för att leta vårtecken, det skall finnas både tussilago och blåsippor nu. Jag återkommer med dessa skönheter. Ut och må gott, njut av denna underbara tid gott folk.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, jag försöker att njuta så mycket det går!!! Men det är ju faktiskt så att man jobbar också, och kan inte gå ut hur man vill...
Men till helgen hoppas vi på fint väder, DÅ ska jag ut i solen!!! Härligt!!!
Skickar en vår-kram!!!

2007-03-15 @ 21:37:42
Postat av: Anki

Ja, våren är den bästa tiden på året, tycker jag. Har nyligen sett på vädret och det verkar bli lite kallare framöver.

2007-03-15 @ 22:18:56
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Stina

Härliga vårbilder. Kram Stina

2007-03-16 @ 19:13:36
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0