Täppt....överallt


Nu börjar jag tycka att detta är jobbigt snart, hela huvudet känns som ett vakum, täppt i vänster öra, susar, yrsel, snuva...det är väl ett virus som allt annat, men som sagt det är inte kul. Och så är jag ju allergisk, det luktar ju väldigt starkt ute just nu..
Denna helgen skulle jag ha haft mina gamla arbetskamrater hos mig i sommarstugan, pratat skit och ätit gott, men jag orkar inte. Har idag fått ringa återbud till dem alla, va synd. vi skulle ju haft så trevligt, men va tusan, jag orkar ju inte.

Får ägna min helg att mysa med dottern som skall komma hem och hälsa på över fredag natten, hon skall på examensfest lördag förmiddag men vi har fått haft henne hemma en hel natt...sonen har också just varit hemma, fast i två nätter, nu är han tillbaka i Västerås igen. Han har varit hemma för att ha danskurs med lärarna på skolan, de har fått lära sig salsa av honom, två onsdagar i sträck.

Mina stora tjej hon åker med sin man till Madeira på lördag, skönt för henne för hon sliter hårt just nu på Sunne vattenpark, det skall anställas personal och allt skall klaffa innan öppnandet, då är det välförtjänst av en liten vecka i solen först.

Nu skall jag ta tag i mig själv och vingla ut i den underbara våren trots syrener som luktar, (kanske en tampong i näsan skulle bli bra)...

Hoppas på att snart bli pigg igen, detta är som sagt inte kul...

image208

Bild över framsidan och lillstugan

image209

Framsidan, regn, regn, regn...

image210

Svårt att göra sig av med violerna när de är så gudomliga, men här skall det bli petunior och lobelia till nästa helg.
De börjar växa mig över huvudet snart inne...




Kommentarer
Postat av: Ninni

Men du har ju min mejladress..kolla under kommentarer i arkivet!
jag skrivar ju den här men den är ju dold!

2007-05-31 @ 15:49:52
Postat av: Ulrika

Stackare...
Men du, inga tamponger i näsan!!!
Det ser inte så bra ut...
Det blir bättre snart, jag lovar!!!
En stor krya-på-dig-kram!!!

2007-05-31 @ 18:58:14
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: helga

Jag skrev ett "recept" på grytan på min sida i kommentarsrutan om du vill titta. Visst är det synd om oss förkylda stackare! Snörvel på dig!! Fina bilder!!

2007-05-31 @ 21:38:19
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Ja..nästäppa o rinnsnuva är inte kul.. men en tampong i näsan kan för oss var kul..=) så krya nu på dig.. / åsa

2007-05-31 @ 21:52:34
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/4548/
Postat av: helga

Hej igen. Ang. kycklinggrytan så kom jag på att jag hade i lite soja också!!

2007-06-01 @ 09:54:07
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ninni

Jag har inte snuva,men jag blir så tät i bröstet, mycket pollen nu såg jag, gult överallt..

2007-06-02 @ 09:44:49
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0