Ålandsresan


Hemma igen från Ålandsresan....den var lika bra som alltid....mycket dans och fest hela natten lång....pust, man känner att man blir äldre för varje gång, man är totalt slut i flera dagar efteråt.
Tur med vädret hade vi också, det kunde ha blivit värre för det var ju storm vid Norska havet, vi hade väl ca 14 sekm, men jag har aldrig ont av att det gungar, på vägen hem var det ca 10 sekm, inga problem alltså......

image677


Vy över båten och stockholms skärgård, det är så vackert...


image678

En del passade på att bada och sola lite, Ulrika och vänner.....

image679

På dansbanan spelade Blenders orkester, mina favoriter,,,,dessa har jag dansat till massor av gånger...

image680

Maria, sångerskan i Blender...

image681

Gunbritt, jag och Ulrika...inne på vår hytt, vi var tvungna att kolla lite på ishockeyn innan vi gick upp på dansen....

image682

Ulrikas och min hytt...man sover himla skönt i dessa sängar, och det som är gott är att man ligger still i hamn över natten, man kommer fram till Åland v id 02.00 och åker igen vid 09.00 tillbaka mot Stockholm...

image683

Gunbritt och jag i pianobaren...vi satt här och slappade menas Ulrika badade och Kistina sov i hytten....

image684

Gunbritt och Kristina i restaurangen, här åt vi bakad potatis med skagenröra, mums va gott...

image687


Ser gott ut va...

Ja som sagt, vi hade det jätte trevligt, nu är nästa resa inplanerad till V14...då är det april...och snart vår...






Kommentarer
Postat av: Persilja

Fan! Det är nånting med ditt sätt att skriva och visa och leva som gör att jag får en klump i halsen. Ditt liv är så okomplicerat. Allt verkar så enkelt och du verkar så nöjd. Jag har ju sagt det förr, det börjar kanske bli tjatigt. Men jag strävar liksom hela tiden. Söker. Kämpar. Letar.
Det där som du verkar ha. Ron. Friden. Nöjdheten. Jag är inte där. Undrar om jag nånsin kommer dit?
Vad mysigt med era resor till Åland, och 50-årsfesten med 80 gäster!!! OCh du verkar kolugn...
Hur får du ihop det???
Men det är ju så, vissa har det i sig. Det kanske är det du berättade också om olyckan och det...
Jag är nog en strävare och kommer så att vara hela livet. Så det är ju egentligen dumt att försöka ändra sig. ¨Men när jag kommer hit och läser då kommer det liksom en sorg över mig. Det är ju så HÄR det ska vara...
Äh hoppas du förstår vad jag menar...
Kram!!!
Ska bli kul att spana in köket som ska bli klart innan jul!!!

2007-11-11 @ 20:13:13
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Borthy

Hejsan! Hittade hit. Tror att du och jag åkt med samma båt fast dagarna efter varandra? Riktigt trevligt var det och danskursen som vi fick på vår blåljuskryssning var riktigt jätteskoj! Ser ut som ni haft härligt också! Kram från Borthy

2007-11-11 @ 20:30:59
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Nalle

Va kul ni har haft det då ! Den där bakade potatisen gick ju inte av för hackor heller. Kram !!

2007-11-11 @ 21:10:46
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Det där ser hur trevligt ut som helst.. ett tag sedan jag var på en sådan resa.. har inte riktigt de där takterna i mig nu för tiden.. Men visst minns man alla resor på de där haven och skoj hade man. Dansa var en av mina stora pasioner.. älskade kasedans o bugg.
Allt har sin tid och den tiden ser jag som ett gott minne att titta tillbaka på:-)
Tyvärr så är inte min man lika förtjust i dans, så det blir bara någon gång då och då nu.. på Julfester eller något annat trevligt jippo:-)
Ha de gott Kicki..
Kram till dig och tack för en trevlig upplevelse genom din kameralins:-)

2007-11-11 @ 21:20:18
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: helga

Ni ser ju ut att ha haft jättetrevligt på resan!! Full fart hemma med nya köket också förstår jag... Kul att du är tillbaka! Kram!

2007-11-11 @ 21:28:15
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: helga

Ni ser ju ut att ha haft jättetrevligt på resan!! Full fart hemma med nya köket också förstår jag... Kul att du är tillbaka! Kram!

2007-11-11 @ 21:28:21
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Då var ni hemma igen efter en trevlig resa och har en ny inbokad. Ja det gäller att smida medans järnet är varm. Ha en fortsatt skön kväll.

2007-11-11 @ 21:56:23
URL: http://ekoxenskennel.bloggagratis.se/
Postat av: Ninni

Ser jättetrevligt ut..kul att åka bara tjejer, men ack va trött man blir!
Men ni såg oförskämt pigga ut..kram

2007-11-11 @ 22:04:59
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hej gumman!!!
Tack för ännu en trevlig resa!!
Lika kul varje gång!!!
Vi ses och hörs snart...
KRRRAAAM!!!

2007-11-11 @ 22:24:10
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Stilla

Här hemma har vi pratat många gånger om det var länge sedan vi sist besökte Åland. Att det är dags igen.

Efter att ha läst ditt inlägg så vet jag att det är banne mig dags igen.

2007-11-12 @ 09:42:04
URL: http://www.annastilla.blogspot.com/
Postat av: eva

hej Kicki.
Jag säger bara" jag är ¨å avundsjuk......"jag vill oxå dansa, men du vi syns väl vid ljusstöpningen.
kram Eva

2007-11-14 @ 22:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0