Trattisar



Idag har jag och Ville hunden varit ute i skogen för att plocka trattkantareller, hade tänkt att ha det i såsen när Peter fyller 50 år nu nästa helg, men herre gud vilket slit för denna sås...är ute varje dag och plockar, rensar och förväller, men det blir ju nästan inget kvar...tur man har torkade också, det är ju bara att lägga i blöt så är de som färska eller också kan man ju strö i såsen, får se vilket jag gör...
Enda fördelen med detta letande är ju att varje dag får man komma till skogen och så får man ju frisk luft, det är underbart...

image613

Visst är det en vacker syn...ser man en så ser man många helt plötsligt...

image614

Kantarellerna ger aldrig upp, men de har ingen smak längre, bara vattniga...

image615

Mina fina gummistövlar, visst blir man glad av dem....

image616

Denna skog är snart ett minne blott, den skall avverkas...så nästa år får jag ta skogen på andra sidan...stigen följde jag för sista gången, snyft...

image617

Denna avverkning har bävern åstadkommit, han fäller för brinnande livet just nu...allt för att hålla värmen uppe...

Nu har jag annat att tänka på, skall hoppa i ishockeytröjan och skynda till hockeybussen, ikväll gäller det mot frölunda...heja färjestad...

Kommentarer
Postat av: åsa

Men hallo..vilka urtjusiga stövlar..och vackra bildr från skogen..
Ja vad gör man inte för sin man..=))/åsa

2007-10-25 @ 19:19:34
URL: http://asas.tradgardsblogg.se
Postat av: Inga M

Håller med föregående talare; stövlarna var raffiga.

2007-10-25 @ 22:58:57
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: helga

Ja visst är skogen härlig och svamp underbart!!! Tråkigt med din skog, men som sagt - det är väl ett måste...

2007-10-26 @ 19:31:06
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0