Färdigmålat



Ja då var vi klara då, bara mattläggaren kvar och han kanske skulle komma på måndag..

Det blev verkligen bra, färgen hade torkat och blivit nåt mellanting mellan aprikos och rosa...ja fint blev det iallafall och helnöjda var de...
Pappa han hade gått upp samtidigt som mamma idag, kl sex...han hade börjat måla elementen och mamma gick ut med hunden, en labradorhane, Nicko...


image549

Nicko har varit med och målat så han såg nästan ut som en dalmatiner innan dan var slut...

image550

Här satt pappa när jag kom i morse, och målade lister..

image551

Här kan ni se skillnaden på den rökiga väggen och den nymålade väggen..
Helt otroligt hur det sätter sig överallt...det luktade tom rök när det blev blött. Fick lägga ett underlag först för annars gick det gula igenom, det finns en speciell underlagsfärg för tex nikotin. Tack gode gud för det...
Nu skall det bli roligt att se vad mamma väljer för gardiner till detta, vi skall åka in till veckan och köpa, och så vill hon ha en bård upptill någon cm ner. Mattan blir flammigt ljus, svart... Den har de i resten av lägenheten, så nu är snart hela lägenheten helt omgjord...Har stora rummet kvar, där vill de ha nytt parkettgolv och så har jag lovat att måla det rökiga taket där och även tapetsera om, men det får bli ett senare projekt..

image552

Idag stekte mamma fisk till middag, öring som var fiskad i en fjällsjö på Hardangervidda. Peter hade dessa med hem för 14 dagar sedan, gott....

Imorgon lördag är vi bjudna med till Universitetet då vår dotter Lina....lhlettenstrom.blogspot.com
tar sin examen, hon blev ju färdig kurator, social omsorgslinjen i juni men de har fått vänta så här länge innan examen...Lina skullle få ta med sig 4 st så det blir jag, Peter och storasyster Frida som kommer med, Linas Daniel är på reptilmässa i Stockholm och lillebror Karl är hos sin tjej  i Västerås under helgen. Vi skall ut och äta mat med våra flickor efteråt, det skall bli trevligt,,,,en evighets sen sist...

Mitt älskade Färjestad vann sin första match igår mot Djurgården med 4-1.....imorgon em är det dax igen...
Heja Färjestad....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken skillnad det blev när ni målat!! Cigarettrök har en förmåga att "bita" sig fast. Äckligt!!
Jag besökte en storrökande gammal dam en gång som bara rökte inne på sin lilla gäst-toalett. Det hängde som en brun-gul gegga på både väggar, tak och porslin där inne...och lukten...fy sjutton!!
Nu till något trevligare...min första egna hund var en svart labrador, hon var så fantastisk så efter det har jag inte vågat skaffa någon ny hund av den rasen bara för att jag inte tror att jag ska få en så fantastisk hund igen..Konstigt kanske men så har det känts för mig. MEN...jag älskar rasen och dras som en magnet till dom om jag träffar på dom ute så jag har sett några stycken...jag måste säga att Nicko var en mycket vacker herre!!!
Hoppas du orkat läsa ända hit... Ha en bra kväll!

2007-09-28 @ 18:06:32
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Ulrika

Fint, fiiint!!!
Ja, heja FBK!!!!

2007-09-28 @ 18:42:37
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: helga

Vad ni varit duktiga... Kul med lite examensfest. Trevlig helg!

2007-09-29 @ 13:39:37
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: åsa

Vad ...kul att det snart är färdigt.. o måste berätta om vår katt som fick grädde igår.. hela ansiktet..var vitt..där kunde han inte dölja.. att han smaskat på..=)/åsa

2007-09-29 @ 14:00:18
URL: http://asas.tradgardsblogg.se
Postat av: Inga M

Cigarettrök är hemskt! Jag har rökt väldigt mycket en gång i tiden för länge sedan och varje gång jag tvättade gardinerna i badkaret så blev vattnet vringult! Ren nikotin! Ni gör så fint, Du får visa bilder på det färdiga resultatet sedan.

2007-09-30 @ 09:33:53
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: tussegumman kramar om

Så fint ni har gjort det! Vad hade dina föräldrar gjort om de inte hade haft dig/Kram Tussegumman

2007-09-30 @ 12:16:42
URL: http://tussegumman.bloggagratis.se
Postat av: Ninni

Ja heja Färjestad!
Ska kolla det där med färgen för ettan som vi köpte till som är ordentligt rörig nu..den luktar bläääk.
Såg efter tavlor att tapeten en gång var väldigt ljus!
Taket är förskräckligt...stora gula rosor måste ha rökts rejält i den lilla lägenheten.
Ha en skön dag och grattis till din dotter

2007-09-30 @ 13:51:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: bettan

Va tjusigt det blir hos mamma och pappa nu. Du är så duktig kära storasyster som hjälper dem så mycket.Jag ska fixa en egen email adress så jag slipper använda Bosses hela tiden. Den ska vara
[email protected] om den adressen är ledig. Syns imöra. Kram

2007-09-30 @ 19:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0