Kvällspromenaden



Idag när jag kom hem från jobbet så tog vi en promenad jag och Sofie, Karls flickvän....hon har varit hemma här i Duvnäs med Ville menas vi andra jobbat, idag har hon suttit ute  solen och läst kemi, va skönt för henne och för Ville..
Vi tog som sagt en promenad och gick ner till Duvslaget där det skall bli valborgsfirande detta året också som ifjol, tänk att det är ett år sedan den hemska olyckan hände här i Molkom när 2 st bla. min kusin blev ihjälkörda av två berusade män...

image1187

Imorgonkväll tänds denna brasa...

image1188

Sofie och Ville på väg hem från skogen..

image1189

Se vad grönt och fint det är ute nu...björkarna slog ut här i söndags...prosit....

image1190

Har ni sett vilka stora knopp det är i syrenen...nej nu går det för fort....

När vi kom hem så blev det pannkakor...gott...
Peter gjorde sista turen med Ville och vet ni vad som satt på gräsmattan, jo denna ljuvliga varelse...

image1191

Kotte har vaknat....nu är det verkligen vår....han ville ha mat och vatten....han kom tidit iår den lille vännen, undrar vart frugan har tagit vägen...

Nu skall det vikas tvätt, Karl , Sofie och Lina åker på Sm imorgon till Enköping...i dans förståss för er som inte vet, gubben och jag åker till stugan över valborg och 1:a maj, på fredag och lördag är det marknad här i byn, vår stora flicka Frida kommer nog med pojkarna så tills dess är vi hemma igen. Men först jobb förståss...men vi skall försöka sluta vid 14.00...

Ha en bra valborg och 1:a Maj alla, var rädda om er och ta det lungt i trafiken..kramen

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh en igelkott!! Vi har så dåligt med dom här uppe...kan man få adoptera ett par?? ;)

2008-04-29 @ 22:24:27
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Gisan

Jag finner inte ord för en sån tragedi som med din kusin. Det finns inget försvar för att köra rattfull.
Prinsen snuvar och hostar ordentligt nu av allt som flyger i luften. Det är så att jag hoppas på lite regn så det far ner i backen och lugnar sig. Kramar...

2008-04-30 @ 11:22:37
URL: http://gisans.blogspot.com/
Postat av: helga

Vi sticker också ut till stugan... Ha en trevlig helg!

Tråkigt med din kusin - jag var nog inte med och läste i din blogg då.

2008-04-30 @ 14:23:59
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Helger brukar sluta tragiskt för många och det beror ofta på att andra är hänsynslösa. Rattonykterhet borde bestraffas hårdare.
Jag hoppas ni får en skön valborg.

2008-04-30 @ 21:58:02
URL: http://ekoxenskennel.bloggagratis.se/
Postat av: Margaretha

Så vackert du bor !!!!!! Ser alldeles underbart ut....
Kram
Margarteha

2008-05-01 @ 10:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0