Annandagen...slappardagen


Annandagen, den sitter man mest och slappar på, vi har varit en sväng tillstugan i Gräs för att kolla musfällor, inget napp denna gången heller, väldigt skönt.
Åkte genom skogen över skjutfältet i Horrsjön, gisses va snö det var där och inga spår att köra i den sista biten, och så var det snorhalt under, en del av vägen går brant nerför, då kan ni tro att jag var rädd, blickstilla och sa inte ett ord, gubben har inte hört mig så tyst på länge sa han.....synd jag ingen kamera hade med mig....

Igår var vi en sväng till skogen med vovven, solen sken och det var underbart ute...



Inte kan man tro att detta är 25 december, ser snarare ut som i september...ur led är tiden...



Vovven hämtar andan, här är det lite frostigt under hans fötter...



Ett av gubbens skjuttorn....här är underbart att bara sitta också, det är ett stor gärde och skog i bakkanten som utsikt från detta torn...här kan man se mycket vilt eller bara sitta njuta.

Nu skall vi äta lutfisk, gott...sen skall vi åka ner till Allaktivitetshuset i Tidafors på Annandagsboul....som brukligt varje annandag...kanske kommer kameran med dit....Ha det gott alla...och god fortsättning på julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0