Bortskogen


Å vilken härlig dag vi fick i skogen gubben, hunden och jag...solen gick visserligen i moln när vi kom dit men det var längesedan jag var rosig av kyla på kinderna...



Här är vi vid Björntjärn, isen ligger och ett litet lager snö på den, väldigt vackert...



Hej på er alla, följ med oss på skogsvandringen vet ja...



Vi har inte mycket snö men det räcker för oss...kallt var det iallafall, 12 grader...det bet riktigt i kinderna när vi gått en bit.



Hallå husse och matte, vart är ni....Ville han sprang runt oss och från oss hela tiden...ibland skallade det så han fick nog upp ett och annat spår, vi såg färska älgspår så det var nog skogens kung han hade följe med...



Här har han varit och ätit älgen, det var mycket toppar på de små tallarna som var bortätna..



Jag fullt påklädd,,,som en michelingubbe, men det var skönt eftersom det var såpass kallt.



Ja då var vi framme på skogshygget då, granen kommer fint men vi måste ta ner frötallarna säger gubben innan den stuper och förstör det som kommer upp...Hit upp var det ca 1,5 km...



Så här såg det ut på många ställen, granar som lagt sig över skogsvägen, det blir ett vedlass bara av att ta sig upp till hygget...



Gubben har med sig sin GPS, den talar om det mesta man vill veta i skogen, denna skogen känner vi ju till eftersom
den är vår egen men GPS är bra att ha om man är ute på annan mark och vandrar...väderstreck osv...



Bara sista backen ner genom skogen så är vi nere vid bilen igen...



Där står bilen, bara att vänta in vovvev då...denna turen blev ca 3 km, precis vad vi orkade idag...man är fortfarande lite knäsvag....till lunch idag skall vi prova på lite kokt fisk och potatis...vi är svultna nu efter att inte ha ätit sedan annandagen.

Idag är det räkningsdagen, det kan göra en på fruktansvärt dåligt humör...bara bita ihop och betala...



Kommentarer
Postat av: Sofia

Å vilka fina kort, jag blir såå avundsjuk på dig, jag vill också vara ute så.

Men med sjuklingar i hela huset, så får man bara gå ut korta svängar..



Men i morgon ska jag åka till Göteborg i alla fall så jag får lite ensamtid. (är i behov av det nu).



Kram och Gott Nytt År



Sofia

2008-12-29 @ 17:06:46
URL: http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lina

Å vad jag skulle vilja varit med er idag. Saknar att springa runt däruppe på vintrarna....och grilla korv. Like old times! ;)

Istället ska jag ta mig en promenad bort mot systeryster, hon ville eventuellt med ut hon också. Ser ut att vara grymt kallt och skönt där ute! puss

2008-12-29 @ 17:23:48
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Anki

Man ser med glädje framemot att läsa din blogg!

När du skrev om kräksjukan som var i omlopp, bland släktingar, tänkte jag, åååå nej, nu blir det inget skrivet på ett tag!

Hoppas att du klarade dej, var 10 st vitpepparkort, som jag tipsade dej om bra???

Kram

Anki

2008-12-29 @ 18:22:59
Postat av: Inga M

Usch såna virusar vill man inte ha. Hoppas det värsta är ´över för den här gången. Här har vi bara haft några ordentliga halsinfektioner över julen. Jag var lite skröplig före jul, sedan kom dotter och ett barnbarn och en son hem och var riktigt dåliga, inte feber men väldigt ont. Så det har varit lite halvfart på oss.



Jag kollade efter Dig på hockeyn igår för jag vet att Du gillar det, men jag såg Dig inte. Nu var det väl i o för sig så där 8000 i publiken så jag kan ju ha missat också! :-)



Ha en god fortsättning och ett Gott Nytt År!

2008-12-29 @ 18:37:59
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: christel

Ser ju hur mysigt ut som helst. Klarade du dig från magsjukan?

2008-12-29 @ 20:18:29
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: tussegumman

Härligt med friskt väder! Skönt att ni är friska. Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman

2008-12-29 @ 22:31:14
URL: http://www.tussegumman.blogspot.com
Postat av: Kristina

Vilka fina bilder! Verkar ha varit en härlig skogspromenad. Har själv suttit inne på kontoret hela da´n. Ska försöka komma ut lite i morrn...

2008-12-29 @ 23:18:47
URL: http://stugliv.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag kan när du kan! Säg vilken dag så tar du upp mig vid preem.

Förövrigt så tycker jag att det ser helt underbart ut i eran skog, vårat lilla skifte är nu ett minne blott, men vi har en väldigt stor yta att grilla på istället, ha ha ha.

2008-12-30 @ 13:57:42
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Du är urtjusig med rosa kinder...

Skönt med en skogspromenad!!! Det görs allt för sällan...

KRAM på dig!!!

2008-12-30 @ 17:38:02
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Tack för en uppfriskande promenad...det var precis vad jag behövde.....

Jag vill oxå önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR !!!!

Massa kramar till dig min goa bloggvän

Margaretha

2008-12-31 @ 13:38:02
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0