Julmarknad i Lybeck



Ja då var vi hemma igen från vår veekendresa till Lybeck. Vi har haft det så himla kul, verkligen ett glatt gäng
Vi startade redan vid sex på fredagmorgon med buss från karlstad. Marita som hade fyllt 50 år och som hade fått sin resa av oss i gänget hade ingen aning om vad som skulle ske, överraskningen kom i Göteborg, då klev Annika och Peo på. Där satt marita och fattade inget, de skulle ju vara hemma på ett 70 års kalas.

Framme vid 20.00 på hotellet,Scandic som ligger alldeles vid den ena porten in till city.



Här står gubben och jag utanför hotellet, det var en konstig känsla med blandning av jul och sensommar/höst. När vi var ute på kvällen så gick vi på dessa blommor. Det spelades julmusik, man drack glögg och gluwein, tomtar i varje hörn och kulor i massor..och mitt i allt, blommande pelargoner...



Men man hade satt julbelysning runt omkring dem, ja en mycket märklig upplevelse.

Vi tog även en sväng till det kända marsipanstället och kondiset Niederegger. Hit måste vi varje gång vi är här och herre gud vilka bakverk de har...



Här står vi syrran och jag och dreglar över marsipanet i skylten, detta var kvällen vi kom och på morgonen gick vi dit igen vid 10.00 för att dricka förmiddagskaffe.



Här står de Bettan (syrran) Marita som fyllde 50 och Annika som överraskade i Göteborg.



Här sitter vi och väntar på de goda tårtbitarna vi beställt, ser ni mig i spegeln bakom Marita och Annika..



Här står vi kära gubben och jag.....en stund senare blev det en mugg gluwein tillsammans med syrran och svågern



Vi blev serverade i jättefina keramikmuggar, dessa fick man behålla och nu har jag redan druckit kaffe i dem här hemma, smakade nästan lika gott, men ett kärt minne finns kvar i dem.



Syrran med en av de tusentals jultomtar som stod överallt..



På kvällen var det internationellt julbord på hotellet, här sitter vi och smaskar för fullt på all god mat.



Sista kvällen innan hemfärd. Tråkigt var att Peo blev sjuk och låg nästan hela helgen, hans Annika var hemma och skötte honom vid detta tillfälle kortet togs. Hoppas du kryar på dej fort Peo....(an förresten trösta dej med att Peter också ligger nu, jätte dålig och hostig, feber och frossa, känner du igen symptomen...).

Ja helgen tog slut även denna gång, vi har haft det så himla kul, tack alla mina vänner för att ni finns...ni gör mig lycklig...



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bra att ni hade det bra, och att ni är hemma hela!!

Kram på dej!!

2008-12-09 @ 18:21:40
URL: http://ulrika.olsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0