Dimma



Imorse vaknade vi klockan 06.15 av ett jäkla väsen, vi såg inget men hörde desto mer, vid 07.00 blev det sen ett ännu värre väsendet, då kom rallybilarna, fortfarande i dimma, men de kör om, växlar upp, växlar ner, ja dettaprecis nedanför oss på stora vägen, hur skulle grannarna ha haft det då, de som bor nästan på stora vägen, stackarna...hur hade ni det Mari???

Den första rallysträckan idag var här på skogen, sen bar de av emot Hagfors och skulle sen komma tillbaka igen för att köra en sträcka till på skogen, men den blev indragen, alldeles blött och moddigt, ingen kunde köra, jo det hade nog kunnat göra men hade det hänt något på skogen så hade ingen ambulans kommit dit och det var för dimmigt för att någon helikopter skulle kunna landa...

Vi slängde oss i bilen när vi hörde att sträckan blev indragen, då kunde vi ju komma fram till stugan i Sunnemo...
ja vi hade bilar både före oss, bakom oss och i andra körfältet så ensamma var vi inte men de flesta hade nog stannat kvar i Hagfors för den sträckan kanske...rallybilarna kom nu förbi här tillbaka mot Karlstad kl 17.10...målgång nångång ikväll...det är ju bara det stora rallyt som körs nu, för vägarna håller inte längre...det hade vi väl förstått redan.

Igår kväll hade vi en lika trevlig fredagsklubbskväll som vanligt, vi åt landgång och vi var hos min syster Bettan och svågern Bosse , tack mina goa vänner för att ni förgyller min tillvaro..glömde kameran denna gång, men ni har ju sett mina vänner tidigare här på bloggen.

image979


Såna här små söta snödroppar har vi rabatten full av nu, och tulpanerna börjar komma upp ur marken.

Ur led är tiden, men nu är vi på väg mot våren, jippi...


Gubben han lägger nytt golv på gästtoan idag samtidigt som han springer mellan tv och kollar mål på ishockeyn,
Sverige spelar bra och min favorit Jonas Frögren  från Färjestad är lika bra som vanligt...

image980 Jonas Frögren.....

Nej nu skall jag skala räkor, hade tänkt få ihop en räksallad till kvällen åt mig och gubben, det är ju Melodifestivalen ikväll så det gäller att vara klar tills dess.

Ha det så bra mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Såg att grannens knoppar också kommit. Nu nalkas det snart vår=)
Ha en fin kväll/kram

2008-02-09 @ 18:26:30
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: helga

Full fart där med motorsport, hockey, golvläggning och melodifestival ;) Hoppas haft en mysig kväll!

2008-02-09 @ 21:52:53
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Frida

Hej hej hallå mamsen...
Sitter här på jobbet å försöker få timmarna att gå lite snabbare... Jag är så piiiip trött!!!!
Första dan 14.30-01.30 andra dan 05.55-00.00 tredje dan 06.00-01.00(försov mig...konstigt-NOT) å nu idag 05.00-???? Jag längtar hem, längtar efter Tobbe kram efter att ha städat, vattnat blommorna å tvättat... det enda som är riktigt bra nu är att jag i fredags vägde 74.4 på morgonen å i morse 71.2...3.2 kg på typ 2-3 dar! Äntligen börjar det hända nåt... saknar er, vill ni så kan ni kanske komma hit idag å käka herrgårdslunch. Börjar 14... Men bara om ni känner för det, jag kan ju komma hem nån dag annars å umgås lite... Tobbe kommer hem idag typ i kväll, åker till sthlm på tisdag å ska kolla det där jobbet han ska få, å till helgen kommer kidsen, då kanske vi kan ses? Kul för alla å läsa mitt lilla dagboks skrivande till dig, men men, har man en bloggande mamma så har man! Älskar er, puss

2008-02-10 @ 07:52:52
Postat av: Ninni

Oj blommor redan!!

Vilket härligt uppvaknande..INTE, haha! Va gillade du melodifestivalen då??

Kram, kram

2008-02-10 @ 10:00:29
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: mari

hej!

Hörselproppar!!!! nejdå visst för de oväsen bilarna men värst brukar alla helikoptrar vara men det har varit lungt på den fronten i år. Just i skrivande stund dundrar de förbi en efter en, fördelen med det hela är att man inte behöver gå kilometervis i skogsterräng för att se dom. Åse satt i fönstret i går och skrev upp alla nummer på bilarna för att sedan kolla på nätet hur de låg till i tävlingen.
Visst är det på både gott och ont, lite si och så med sömnen kanske men jag skulle nog sakna det om don börjar köra i Norge istället.
Kram
Mari

2008-02-10 @ 14:10:47
URL: http://molkommajsan.blogg.se
Postat av: Linda

Jättekul!
Kolla in på min blogg ikväll så kommer mer info om hur vi ska gå till väga!

2008-02-10 @ 15:40:32
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Monica

Men, inte ska det blomma redan?!

Jag har fullständigt missat rallyt det här året. Det är inte så svårt att räkna ut att vägarna inte ska hålla...det finns ju inte ens tjäle i backen.

Kram

2008-02-10 @ 16:15:37
URL: http://mjsson.com
Postat av: Linda

Annars får du köra igång på tisdag.
Hoppas det löser sig...

2008-02-10 @ 17:58:45
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Linda

Gå in titta på min blogg på upplägget och kommentera sen om du är med eller ej!
I morgon kör vi!
Lycka till!

2008-02-10 @ 18:17:55
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Linda

Det är bra!
Välkommen in i "räknargänget" på tisdag!

2008-02-10 @ 20:37:06
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0