Pirret



Idag på middagspromenaden  med hunden sken solen från en ljust blå himmel, det var helt underbart ute, precis på nollan, fåglarna kvittrade, det droppade från taken, man fick liksom ett pirr i kroppen, det luktade vår...gud va jag längtar nu.

image970

Men nu finns det hopp...man får fortfarande pulsa i snö när man kommer in i skogen, men man går med lätta steg, man vet ju vad man har framför sig...

När jag kom hem var jag rejält svulten, gjorde en älgfärsgryta med färska tomater och örter, till det ekologiska makaroner..det smakade gott, jag lovar.

image971

Eftermiddagen blir det städa av för imorgon är det ju fredagsklubben igen, vi skall inte vara här imorgon utan hos min syster Bettan, men jag hade tänkt mig till Karlstad och handla imorgon och då blir det ingen städning av.
Hundhåren stussar mellan väggarna och när solen skiner så ser man dem överallt.
Ha det så gott och hoppas ni fick lika fint väder som jag fick idag...och att ni också kände av pirret i maggropen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0