Melodikrysset



Varje lördag löser jag melodikrysset tillsammans med 2 kompisar och gubben, vi löser det tillsammans på Msn.
Sitter med dator, radio, kryss, stor tallrik gröt, smörgås och en balja kaffe....lika trevligt varje gång. Idag var det lite knivigt, alldeles för många dubbelfrågor men vi löste det till slut.

Så här kan det se ut här på lördagmorgonen...

image843

Denna helgen är sonen hemma också och då passar han på att ha ett litet LAN, det är datorer, skärmar, sladdar, kaffekoppar, colaflaskor, godispåsar överallt...har haft en hel drös i maten idag, gjorde lasagne och det smakade väldigt gott. De la sig vid 07.00 imorse men var igång igen vid lunch...hur orkar de, får se hur länge de håller på inatt då, de skall ju jobba på måndagmorgon igen.

image844

Några i full gång...det skriks och skrattas och peppas på varandra,,,och så sitter de i tv rummet...tur att det var ishockey så vi kom ifrån ett tag, sen har vi ju tv vid sängen, alltså tidigt i säng idag..
Mitt kära Färjestad vann över Hv med 4-1 och det var rena NHL stämning i arenan, alla slogs mot varandra på slutet...rena tuppfäktningen...

image845

Detta är bild från kvällens match...

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vilken
mysig tradition med melodikrysset. För mig är det alldeles för svåra frågor, jag skulle inte kunna en enda och nu var det länge sedan jag hörde programmet ens.

Det här med LAN känner vi igen från förr! Den yngste sonen, han som är i LA och ritar dataspel, höll på med det. Han brukade åka bl.a. till ett ställe i Danmark varje år som heter Herning. Där var flera tusen ungdomar som spelade dagar i sträck. Att de orkar!

2008-01-13 @ 09:17:54
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Christel

Skickar ni in lösningen coh vinner en massa fina priser? Hoppas det..

2008-01-13 @ 09:57:01
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: Lifetime

Trevlig underhållning på lördags morgon ... försöker lösa men ibland lägger jag ned vid första frågan. Ha en trevlig söndag Tjingeling.

2008-01-13 @ 10:30:59
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Helga

Melodikrysset vill jag alltid lösa, men hinner aldrig... det får bli när barnen flyttat. De få gånger jag hunnit lyssna på hela programmet har jag tyckt att det varit jättekul, men svårt förstås - man ska nog samarbeta som ni gör.

2008-01-13 @ 10:53:43
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ulrika

Ja, det är ett modernt sätt att lösa melodikrysset på..
Men kul har vi, och vi löser det rätt ofta!!!
Bra att ni kunde klara det utan mig denna helgen...
Kram på dej!!!

2008-01-13 @ 23:08:08
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0