Restaurangbesök


Igår söndag så blev jag utbjuden, på restaurang...

image893

Gubben skulle in till frisören och klippa sig och kom då på att bjuda mig på mat på samma gång. Vi funderade lite på vart vi skulle gå men kom på att förr i tiden gick vi alltid på Alfie, det är en restaurang/pizzeria och en bland de första pizzerior i Karlstad. Det var nostalgi alltså, vad skulle vi äta, jo pizza,.....det blev en Alfie special som innehåller oxfile, mozzarellaost, paprika, champinjoner, tomater och nypressad vitlök....den är så god, och  den var godare idag än för 20 år sedan, ännu saftigare. (Tror inte det var mozzarella sist jag åt den heller.)

Nu hoppas jag inte det skall ta 20 år till innan vi kommer tillbaka till Alfie...till sommaren går vi tillbaka och då tar vi
något annat än pizza...

Kommentarer
Postat av: Monica

Jaha så du har varit på min gamla arbetsplats och smaskat i dej en av mina favoritpizzor.
Till sommaren är det fem år sedan jag slutade jobba där - saknar den branschen ibland.

Ha en fin vecka!

2008-01-21 @ 15:29:34
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Sigbjornstine

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2010-04-09 @ 10:08:44
URL: http://sigbjornstine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0