Två dagar kvar



Nu är det två dagar kvar på rådjursjakten.

Idag när Ville och jag tog vår förmiddagspromenad så kom vi ner till det vanliga gärdet vi brukar gå på, då stod det tre rådjur där och tittade på oss, gissa om Ville blev lycklig när han såg dem, äntligen lite jakt...
Men det är bara med husse.....idag var det jag som var ute med honom då blev det snällt att sitta och titta på dem istället, han grät och skakade i hela kroppen, det var riktigt synd om honom...i och för sej hade jag ju kunnat släppa honom för han blir bara borta 20 minuter och rådjuren sprang till skogen....där hade han kunnat springa omkring och nosat...men jag hade bråttom idag...hade bestämt att åka till IKEA idag...

image928

Här sitter han den stackarn...dumma matte...

Sen blev det IKEA hela eftermiddagen, träffade min stora dotter Frida där, vi shoppade loss hela eftermiddagen, men gud va man handlar, behöver man verkligen allt...servetter, ljus, vinglas, påslakan, tallrikar.....ja denna gången behövde jag verkligen allt, mamma fyller 70 år i mars och vi skall ha alla mina syskon med familjer här, vi blir ca 30 st och det hade jag inte tallrikar till.

Nu är det ishockey, bortamatch, så ikväll åker vi ner till klubblokalen vi har här i Tidafors, återkommer med kort om det imorgon.



Kommentarer
Postat av: Inga M

Det var grymt att inte använda de sista dagarna på jakten när det blev ett sånt läge! Jag förstår om Du var billig där en stund i hundens ögon!

2008-01-29 @ 21:09:26
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Anonym

Stackars vovven - klart han blev sugen...

Kul med lite shopping på IKEA... jag är sugen på att åka dit också!

2008-01-29 @ 21:39:06
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Borthy

Jo...man behöver alla servetterna och ljusen :-)
I går hade jag förutom alla rådjuren även en skabb-räv och en ekorre på min tomt! Där skulle din jycke kunnat göra lite nytta och skrämma i väg dem!

2008-01-30 @ 06:28:13
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Henningsophia

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-10-08 @ 10:49:49
URL: http://henningsophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0