Flytten


Nu har även den sista ungen flyttat....gårdagskvällen var inte rolig, vi kom hem vid halv tolv, efter att vi burit eller rättare sagt gubben och sonen bar, till 7:e våningen en jättesäng...i en spiraltrappa...sonens tjej och jag bar också men vi tog hissen med vårt. Ja hur som helt, gubben fick migrän och blev liggandes där på sängen, vi skruvade bord och plockade med annat menas vi väntade på att han skulle vakna till igen...därför denna sena tid...
Hem kom vi och då kom det över mig, herre gud, vi är ensamma nu....hela huset är tomt, jag vill ha alla mina ungar hemma, tårarna rann ner för kinderna, ögonen var svullna i morse när jag vaknade...

Ja, ja sånt är livet...de kom hem till mig idag och åt med mej, plockade ihop ännu mer saker, sen drog vi till stan, jag följde med och vi mötte gubben med släpkärra, idag skulle stora Tv.n och soffan hämtas.....



Lilla köket...nu nystädat...



Här har gardinerna kommit på plats...det blev snyggt med svarta gardiner...



Här skruvas det klaffbord, det är inte så mycket plats i denna 30 kvadratmeterslya utan det blir ett köksbord att fälla upp och ner...ser ni gubben på sängen bakom, han med migrän...stackarn...



Utsikt från balkonen, jag går inte gärna ut här, fy det killar i mage på mej, 7:e våningen men det är vatten som utsikt och faktiskt väldigt fint...



Här har soffan, tv.n och bokhyllan kommit dit men inte på plats, det skall bli roligt att se hur det blir när de flyttat runt lite...

Ja de kommer att få det mysigt tillsammans där turturduvorna....lycka till och ta vara på er nu mina barn...

Men som sagt ni skall veta alla mina ungar att det är inte lätt när ni flyttar, jag saknar er så förtvivlat mycket....det tas en bit av mej varje gång...jag älskar er....

Nu hemma igen och då möter mej denna syn, inte dumt va, de är fär för fina...



Trevlig helg alla, gubben och jag sticker till stugan över helgen...och njuter, där är lagom stortför två personer att vara...

Kommentarer
Postat av: ejmis

Snart fylls kanske huset med barnbarn i stället =)

2008-07-11 @ 21:13:11
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vi kommer och hälsar på ofta Kicki! Jag blev lite ledsen idag jag med när vi kom och hämtade saker... Och jag kommer kunna hälsa på dig och Ville när Karl jobbar på dagarna (och du är ledig då förstås) =) stora kramar

2008-07-12 @ 23:39:32
URL: http://anderssonsofie.blogg.se/
Postat av: Lina Lettenström

Fy mamma....nu sitter jag här och stortjuter jag med... Förstår att det blir lite tomt och konstigt när det alltid har varit huset fullt och full rulle. Men det är ju så här det blir! Å tänk va lite tvätt det kommer bli framöver. hihi! Och alla är vi är ju faktiskt inte längre än en bilresa ifrån varandra. Puss älskade mamma!

2008-07-13 @ 21:56:10
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: sandra

ojojoj vilket litet kök, gulligt :P

2008-07-14 @ 00:28:49
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: helga

Jag blir alldeles tårögd - snart är vi också där. Tiden rusar...

2008-07-17 @ 13:20:09
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: K

Härlig bild på korna!

2008-07-19 @ 20:48:17
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0