Solen skiner


Vilka underbara dagar vi haft i hela landet, sol och varierande värme efter vart vi bor...vi här i Värmland har haft ca 28 grader, blå himmel och strålande sol, (iallafall här hos oss.)...

Frida, Ville och jag stack upp till stugan igår då både jag och Frida var lediga. Mamma och pappa har bott där denna veckan haft det gott, man kan inte ha det annat för där är så underbart.
Frida hon klippte gräset och pappa han höll på med veden, mamma och jag satt och pustade....nej då jag målade och mamma skötte markservicen....



Här är arbetsmyrorna.....(pappa han ringde tidigt imorse och sa, kan du ta med mer trallskruv, det fattas och jag är på G att skruva på verandan) pappa är i vanliga fall inte så pigg men nu denna vecka har han verkligen levt upp, han har målat och grejat bla...hoppas nu bara inte han får ont efteråt...



Frida hade plockat med sig en hink med jordgubbar till mamma så gissa vad det blev till efterätt...



Vilopaus mellan arbetspassen....

Idag åker Lina och jag upp till Gräs, (mellandottern) hon är hemma på besök och vill upp till stugan, där stannar hon kvar med mej till imorgon då Peter, Daniel (Linas kille) och Karl (sonen) kommer upp för mat, Peter stannar sen kvar hos mej och de andra åker hem till sitt...

Jag skall baka lite innan vi åker och sen bäst att inhandla skruv till pappa...Ha det så gott alla, dator följer med så det kommer säkert ett inlägg under helgen...

För er alla som undrar ang Ville och dagis, det fungerar jätte bra, han har varit kvar en hel dag nu själv och bara gråtit lite efter mamma...nu får han ha ledigt fram till måndag...

Ha det gott alla och ta vara på er, tänk på at dricka mycket vatten.....

 

Kommentarer
Postat av: Monica

Härligt ni har det i er stuga. Det kan vara bra att ha lite å "peta med" så man inte blir alldeles försoffad i värmen.



Trevlig helg!

2008-07-04 @ 21:25:48
URL: http://mjsson.se
Postat av: Anki

Verkar jättemysigt uppe i stugan. Ha det gott!

2008-07-05 @ 11:26:07
URL: http://ankitankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0