Helgarbete


Denna helg har vi varit i stugan från fredag eftermiddag och skall stanna till morgoneftermiddag, underbart...tycker jag, men pust tycker Peter....
Vi har väldigt stor veranda på stugan, runt halva huset och på väst sidan så är solen väldigt stark och det blåser en del när den sidan sätter till, så därför bestämde jag, hmmm...att det skulle bli tak ovh till viss del väggar på halva verandan...
Peter den snällaste av alla, han har nu i kväll innan fotbollen fått till det riktigt bra...
Mamma och pappa kom hit på middag idag, lax och färskpotatis, och pappa var riktigt pigg så han ville hjälpa till, kul och skönt för honom att få känna sig stark.



Så här såg det ut igår när gubben plockat ner halva staketet och börjat såga i de längre stolparna...



Pappa och gubben i fullt arbete, detta var idag på eftermiddagen...det börjar likna nåt.







Kaffepaus måste man få, det blåste lite men här satt vi i lä så det gick bra....



Här mäts det, det skall vara riktigt rakt...pappa med vattenpasset i högsta hugg..



Så här såg det ut nu ikväll innan vi slog ihop för kvällen, fotbollen skulle strax börja...och regnet kom...

Återkommer imorgon med fler bilder, ha det gott, nu får vi hålla tummen för Sverige...just nu ligger vi under med 0-1..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja nu står det 1-1..=) Härligt med altan! / kram åsa

2008-06-14 @ 18:42:08
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Inga M

Jag gillar också såna här händiga och snälla gubbar. Fint har han fått till det här Din Peter.



Det ser ut att kunna bli en riktig oas under varma sommardagar.



Min gubbe har också varit händig och gjort brevlådehållare. Den har jag lagt ut på bloggen förstås. Vi kan ju byta idéer så vi håller gubbarna igång. Jag ska visa det här för min.

2008-06-15 @ 10:50:45
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lina

Gud va duktig han är pappa! Det blir ju superfint!

2008-06-15 @ 11:25:36
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Kommer att bli kanon det där!



Ha det gott i stugan, kram

2008-06-15 @ 12:24:48
Postat av: Margaretha

Tänk så fint ni kommer att få......

Potatisen blir PERFEKT till lax....säkert en riktig höjdare.

Ha det gott

Margaretha

2008-06-15 @ 16:16:41
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0