Inskolningen har börjat


Idag har inskolningen börjat, kl halv nio skulle vi vara där.
Vi fick gå ut i hundhagen Ville och jag och sen slussades det in en hund i taget, till slut var de nog 10 hundar i hagen..
Där var det nosande, morrande, rangindelning. Man såg deras blickar mot varandra att de godtog honom...
De lekte och hoppade i en timme, sen var Ville totalt slut.

Vi åkte vidare mot mitt jobb där han skulle vara med mej resten av dagen, å herre gud vilken dag det blev.
Vi har redan två hundar på jobbet en hane och en hona, hanen var hemma idag för att Ville skulle komma men honan den stackarn, hon fick inte vara ifred en sekund, han var som tokig i henne. På dagiset brydde han sig inte en sekund om att det var honor med men nu var det ett stadigt ridande hela dagen, tiken löper inte och han brydde sig inte om att hon rev i och sa att hon inte ville....

Ja så ni kan förstå vad jag har för hund nu, en halvdöd hund som sover, sover och åter sover...hoppas jag kan få honom vaken till imorgon då vi skall till dagis igen, då skall han vara där ensam från halv nio till halv ett, sen med mig på jobbet igen...



Ville uppe i stugan igår....

Återkommer med rapport igen imorgon, ha en bra kväll alla.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Haha...

Jag känner igen det där!!

Ser honom framför mig med tiken...

Har ju varit med om det förr!!

Puss och kram!!

2008-06-30 @ 22:43:17
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Roligt att läsa om hundinskolning. Det verkar väldigt proffsigt! Jag såg just på hundtränaren på TV i kväll. Han är himla duktig.

2008-06-30 @ 23:29:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mari

Åååååå tjejer ååååå tjejer, det är väl klart att det spritter i kroppen på alla hanar nu, inte bara hundar tror jag. vad kul att det gick så bra på dagiset, han är ju så social eran lilla Ville så det kommer nog att gå galant fortsättningsvis.

Kram

mari

2008-07-01 @ 08:21:04
Postat av: ejmis

Har det varit dagis-dag i dag också? Trött? ;)

2008-07-01 @ 19:11:31
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Bosse

Är det en långhårig vorsteh på bilden? Vi har haft denna ras i många år och vi söker därför en ny hund.

2012-07-07 @ 10:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0