Midsommar i Gräs



Midsommar detta året som de tre senaste har vi firat uppe i stugan i Gräs, tillsammans med min ena syster Bettan och hennes Bosse....
Som vanligt massor av god mat och dryck, långa promenader och mys, i solen faktiskt för solen kom vid tvåtiden och stannade hela kvällen, det blåste en del men solen var iallafall framme.



Flaggan hissad i topp denna underbara dag...



Min silltallrik, detta startade vi med vid lunch och senare på kvällen grillade vi spett med hemgjord potatissallad..
Matjestårta, matjessill med gräddfil, en valig inläggning och en med gräddfil och olika kryddor, Underbart gott, resterna skall intas idag till lunch.



Efter maten blev det långpromenad, syster yster i smultronbacken, det finns otroligt mycket smultron iår..



Här kommer eftersläntarna, med en hund som alltid vill vara först..



Goa marängtårtan som Bettan gjort smakade underbart till kaffet..jordgubbarna kostade idag 45 kr litern...vad kostade de hos er?



Mys på verandan fram på kvällskvisten innan knotten kom.

Tack för att ni delade midsommar med mej, alltid lika trevligt och tiden går så fort, i ett vips satt vi här på midsommardagen med gröttallriken och löste melodikrysset...

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ni ser ut att ha haft det bra på midsommar =)

Här kostade jordgubbarna 40 kronor.

2008-06-21 @ 14:09:37
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Monica

Ni ser ut att ha haft bättre väder än vi inne i "stan" i går. Vilken mumsig tårta!



Fin fortsättning på helgen.........

2008-06-21 @ 20:48:59
URL: http://mjsson.se
Postat av: Inga M

Jag har en känsla av att Ni kommer att tillbringa åtskillig tid framöver under taket där. Det ser trevligt ut! Ha en bra fortsättning på helgen!

2008-06-22 @ 06:47:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Frida

jag ser att di köpt samma stolar som jag gjort på ikea, visst är den superskön å sitta i?

2008-06-22 @ 12:54:05
Postat av: Anki

Jag jagade också efter jordgubbspriser. På två ställen i Flen kostade de 45 kronor. Där köpte jag inte. I Malmköping kostade de 40 kr, där handlade jag. I Eskilstuna kostade de 35 kronor. Det är ju inte det, att jag inte har råd med de där extra femkronorna, utan mer att jag vill visa att det får vara någon måtta på det hela. Jag antar att priset är som högst på midsommarafton. De flesta tycker nog att man bara måste köpa, nästan oavsett vad det kostar.

Ha det gott!

2008-06-22 @ 15:48:54
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja jordgubbarna kostade 40 kronor litern...dyrt. Jag är ingen jordgubbsälskare men visst åt vi jordgubbar, fast vi hade glass till våra.



Vilken härlig midsommar ni hade och vädret skötte sig riktigt bra..kramen



2008-06-23 @ 10:04:09
Postat av: helga

Det där verkar ha varit en perfekt midsommarhelg! Vi hade också mysigt med goda vänner och deras/våra ungdomar. Vi är hemma på lite ompackning...

2008-06-23 @ 17:19:35
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Persilja

Och som vanligt vill jag transplantera mig in i din kropp och bara få vara med i din harmoni. Det är så ljuvligt och läsa dina rader. Allt är så enkelt, lugnt och fint och självklart och lyckan bara lyser. ÄVen sista raden med melodikrysset låter avundsvärt mysig!!! Jag är ett stort fan av dig!!! Det vet du!

Kram !!!!!!

2008-06-23 @ 21:50:35
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0