Arbetsdag



Idag har jag och min väninna Eva haft arbetsdag på loppis i byn...det är så himla roligt, massor av folk som kommer och handlar.
 Vi har ett jätte stort loppis som ligger i en gammal fabrik, i samma hus har vi ett allaktivitetshus som många kommer och besöker, vi har bla en stor boulebana inomhus, den är flitigt använd, och våra pensionärer använder den både onsdagar och torsdagar.
Det har varit rea nu på alla kläder, och nu när rean är slut så är alla kläder som blev kvar körda till Röda korset.
Nu är det ju tomt på kläder så allt som kommer in nu är ju nytt, då kan man se bättre vad som finns, imorgon tänkte jag dit ner med kläder ur min garderob, sånt som jag växt ur...hmmmm, en del saker nästan nya.

Hur är det, brukar ni gå¨på loppis..den är ju inne nu att gå på loppis...när vi är i Stockhoml så skall flickorna alltid springa på loppis, men där är priserna andra än här på landsbygden.

image1046

Här är ännu en ny plantering, pärlhyacinter och påskliljor.

Nu skall jag upp och riva i garderoberna, sen skall kläderna ner till loppis imorgon.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag har alltid gillat loppisar. Sen skänker jag det som är brukbart till röda korsets secondhand eller loppis.
Men ibland när jag har varit och lämnat saker har jag lika mycket bra att ha med mig hem igen.
Man är väl lite av en tippråtta ibland.
Ha det gött i vårvärmen.

2008-03-05 @ 20:08:34
URL: http://ekoxenskennel.bloggagratis.se/
Postat av: ejmis

Jag älskar loppis och besöker dom så ofta jag kan och de bästa är dom på landet =)

2008-03-05 @ 21:47:27
Postat av: ugglan

Åh, vad bra det är med loppisar!!!! Vad bra att du skänker kläderna dit. Jag har precis plockat ihop en hel sopsäck... Jag får nog åka iväg med dom imorgon. Jag brukar lämna dom i Myrornas container...
Ha det så gott.
Kram Ugglan

2008-03-05 @ 21:55:26
URL: http://ugglan.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Vilka dagar/tider har loppisen öppet?

2008-03-06 @ 07:38:23
Postat av: EVA

Loppis är hur kul som helst ! Fynda billigt vill väl alla eller ???
Brukar spana in Röda Korsets Kupan en gång i veckan och så har Piteå Kommun ett eget ställe Repris, dit vi också drar med jämna mellanrum.
***
Ha en fin torsdag !
K R A M från EVA !!!

2008-03-06 @ 08:37:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag är jättedålig på att gå¨på "loppis"..har en syster som verkligen älskar det.
Hon gör massor med fynd.

Var ligger er "loppis" jag brukar tröttna på kläder ganska fort...då kan jag ju lämna hos er.
Kram

2008-03-06 @ 08:38:57
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0