Påskdagen och annandagen



Påskdagen vaknade vi uppe i Gräs, strålande sol men blåsigt...vi städade ihop och begav oss hemåt vid halv elva, Lina mellandottern och hennes Daniel skulle komma till oss på lunch vid två tiden...
Struntade i påskmaten idag och gjorde en nötstek med potatis och en god sås till, kokade blomkål till....riktigt gott...
sen satt vi och planerade sommarens resa till Österrike. Gubben och jag har varit där för 10:e året iår och ungarna har varit med av och till...kanske i 7 år...återkommer alltid till samma ställe, till Uttendorf som ligger strax utanför Zell am Zee. Vi älskar att vandra i de Österrikiska alperna och det finns ju hur många ställen som helst med vandringsleder att gå på...vi bor i lägenhet i Uttendorf och har bott på samma gasthof nästan varje gång.

Utflyktsmål runt Uttendorf

Utflycktsmål

1. Zell am See. Romantisk småstad med medeltida anor,
ca 15 min med bil.

2. Krimml. Europas mest kända vattenfall,
ca 35 min med bil.

3. Grossglockner. Österrikes högsta berg (3797 m) med
utkiksplats och restaurang, ca 1 tim med bil.

4. Kitzbühl. Tummelplats för innefolket i Europa,
ca 35 min med bil.

5.Werfen. Berömda isgrottor,
ca 50 min med bil.

6. Hallein. Saltgruvor, medeltidens vita guld,
ca 1,5 tim med bil.

7. Salzburg. Näst efter Wien Österrikes mest kända stad,
ca 2 tim med bil.

8. Uttendorf/Weissee. Glaciär med underbar natur,
ca 30 min med bil.

9. Kaprun/Kitzsteinhorn. Kraftverk och glaciär,
ca 30 min med bil.

10. Örnnästet. Hitlers tillflyktsort i Alperna under kriget,
ca 1,5 tim med bil.



image1099


Annandagen...sov till 09.00 skönt...sen upp och kokade gröt, hunden skulle ut och Peter skulle till skogen för att hugga lite ved, vi eldar ju bara med ved så denna tiden på året går all tid till skogen för älskade gubben, han sliter hårt, men tycker det är skönt att göra detta som ett avbrott från kontorsarbetet...

image1100

Så här ser det ut när huggarkläderna kommer fram, hunden parkerar sig där och vägrar lämna stället...han tror i det längsta att han skall få följa med....

image1101

Ville och jag på besök till skogen, skönt med frisk luft men man har verkligen blivit sliten av denna förbaskade förkylning, orkar ju inget längre..

image1102

Långt där nere vid skogen är han...gubben med traktorn...

image1103

Traktorn på närmre håll...

Idag börjar semifinalerna i ishockey också...spännande, Vårt älskade Färjestad möter Linköping i semi...

image1104

Vi åker som vanligt och tittar på matchen.....ha en fortsatt bra dag alla....







,


Kommentarer
Postat av: julia

Hej, besök gärna min blogg, ha en fortsatt bra dag!
/ Allasjulia

2008-03-24 @ 11:48:22
URL: http://allasjulia.blogg.se
Postat av: julia

svar: jag fyller år imorgon, men tack ändå :)

2008-03-24 @ 12:41:10
URL: http://allasjulia.blogg.se
Postat av: Alanmoa

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2009-02-27 @ 09:11:40
URL: http://alanmoa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0