Prosit



Idag sitter jag här med en hals som gör mindre ont, men istället så har jag blivit genomförkyld...det rinner ur snoken som om det vore en kran...så här brukar jag bli när pollensäsongen kommer.
Men jag tar detta för då vet jag att det är på väg bort, hoppas jag...försöker att kurera mig så mycket jag kan, dricker mycket varmt med honung i, sover, äter mycket c- vitaminer och så avslutar jag dagen med att gurgla mej med wiskey, och sväljer så klart....dunder för onda halsar...

image1082

Allt detta fick jag i mej imorse....ljuset på bordet för harmonin, man behöver allt när man känner sig ensam och klen, men gubben kommer hem imorgon så då kanske man kan få lite ödmjukelse...

Skall försöka att ta mej till stan idag, har lovat mamma och följa med henne och handla, får fösöka att inte nysa överallt för jag vill ju inte gärna smitta henne med denna skit..

Solen skiner idag också från en klarblå himmel, det är kallt och snön ligger kvar, skall nog ta en tur med vovven också i eftermiddag om orken finns kvar. Måste ju spara på krafterna om jag skall orka flyga till blåkulla.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Halloj! Har tyvärr haft för mycket för mig på senaste för att besöka här hos dig men hoppas vara på banan snart igen och kunna läsa i kapp mig.
Jass, sjuk, det var inte roligt!
Framför mig just nu står samma frukost som hos dig fast i onyttigare upplaga. I stället för ett ljus för harmonin står datorn. Kaffet har jag också. 2 mackor fast på mina är marmelad.... sedan har jag ingen frukt men jag har ett glas med Berocca och en fiskoljekapsel som du!
Krya på dej! Kram

2008-03-19 @ 09:57:38
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Sofie

Nu har jag uppdaterat bloggen =) krya på dig! kram

2008-03-19 @ 23:17:42
URL: http://anderssonsofie.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Bara en liten krya-på-dig hälsning från min soffhorisont här på himlastigen.
Här har influensan tagit ett fast grepp om vår vadag just nu... så det är bara att gilla läget!

Hoppas iallafall att du får en varm och fin påskhelg... utan en massa nys!!

Varm kram..

2008-03-20 @ 09:44:59
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0