Mors dag och Fogerty



Måste börja med och säga att jag har varit på en konsert av världsklass, så himla bra, herre gud vad han levererar den karln, och vilka musiker han har med sig, trummisen....att han orkar lyfta armarna efter två timmars arbete det är för mig en gåta. Ja vi satt och njöt i två timmar, eller rättare sagt hoppade omkring i två timmar, sittandes och ståendes, det var inte många som satt kvar i sina bänkar utan de flesta dansade med i Fogertys musik. Han är verkligen ingen dansare själv men det är ju inte det viktiga, det är ju rösten han sjunger med. Inga skrev i sin blogg, (se listen brediv på adressen till Inga) att Fogerty han dansar som en kråka, och han stapplare verkligen omkring som om han skulle ha något problem med motoriken...
Ja som vanligt när det är något bra så tar det alldeles för fort slut...jag höll uppsikt efter Inga som jag visste skulle dit också, och när jag läser Ingas blogg idag så ser jag att hon satt precis under oss...typiskt va, hade varit trevligt att få ge henne en kram...

Tack än en gång Frida och Tobben för den fina morsdagspresenten....

Idag är det som sagt  Mors dag, delar av barnaskaran är hemma och vi har grillat lax med färskpotatis till. Färskpotatisen är inte god vid denna tiden men vi har ätit ändå.....den är blöt och tråkig, men det hör till denna högtidsdagen..
Jag fick den nya boken av Mia Törnblom, "Så dumt".  Den skall börjas att läsas redan ikväll. Är helt utan bok nu så den kom lägligt till.

Tack mina underbara ungar för att ni finns, ni är mitt allt. Och tack för allt jag fått av er..

Vi har varit till kyrkogården idag gubben och jag, har planterat morsdagsrosor på graven där Peters mamma och pappa ligger. En stor vas med syrener som vi plockat här hemma hos oss fick till slut pryda graven. Det är alltid lite extra sorgligt när det är stora högtider, man saknar dem så himla mycket. Både Peters mamma och pappa har varit borta i 25 år, de avled med bara med drygt 1,5 års mellanrum. Våra barn var bara 5 och 1 år gamla, Karl var inte ens född.

Vi har även varit till mina föräldrar och firat lilla mamma, hon hade som vanligt bullat upp med sju sorters kakor, bullar och en jätte tårta.. Idag var de riktigt pigga båda mina föräldrar.

image1220

Stoppa in näsan och lukta...... visst luktar det väl underbart. 

Ha det så gott alla och njut av er dag, det gör jag......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, va kul att ni hade kul, hade hemskt gärna varit hemma hos er idag å ätit gott, men jag va ju tvungen att hjälpa andra att få fira sin mamma...
Tack själv för att ni är världens bästa, utan er hade mitt liv varit pest!
Jag älskar er, så biljetter va väl det minsta man kunde ordna...Ni är ju mitt allt, min familj, utan er skulle jag gå under, ni finns där för mig i vått å torrt, i ur å skur, å lämnar mig inte... Jag är rätt kass på å visa det, men ni betyder mer för mig än vad ni tror å vad jag visar... Så grattis lilla mamma på mors dag!!! Love ya

2008-05-25 @ 23:33:24
Postat av: Anki

Så trevligt att få gå på konsert.
Kram!

2008-05-26 @ 08:19:43
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: helga

Vad härligt med konsert - kul att ni var nöjda också!! Vad mycket firande. Här har det varit ungefär så också. Jag firas, jag firar och maken firar mödrarna...

2008-05-26 @ 08:28:14
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: jennie

visst var han bra!! det gick ju inte att sitta still en enda sekund.

2008-05-26 @ 12:53:52
URL: http://lerfallet.blogg.se
Postat av: Annelie

Va härligt att det blev en rolig tillställning. Han är verkligen bra.
Ha det så fint!

2008-05-26 @ 13:30:14
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Gisan

Ja det var ju verkligen en Mors dags-present som hette duga :-) Tack för doften från de vackra syrenerna ;-) Kramar...

2008-05-27 @ 11:38:12
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Mia

Vad roligt att konserten var så bra och att ni verkligen njöt av den!
Visst doftar syrener alldeles ljuvligt! Vi har flera buskar precis utanför balkongen på jobbet, och det är väl ganska ofta jag måste ta en paus just nu och få ut och sniffa lite syren! *L*

2008-05-27 @ 12:30:47
URL: http://winyan.bloggagratis.se
Postat av: Ninni

Det var ingen dålig present!!

Jag tog mig en sniff på syrenerna luktar underbart..kram

2008-05-28 @ 06:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0