Älgjakt - dag 2


Rapport från dag 2 i älgskogen...

Idag har det blivit 4 stora 2 små skjutna, gubben fick skjuta en 5 taggare idag.



Här ligger han, hundarna har varit fram och nafsat som alltid...

Det har varit en helt sagolik dag idag, solen har skinit hela dagen och det har varit riktigt varmt mitt på dagen. Jag har ont i ryggen fortfarande så jag blev hemma i lilla stugan istället, det finns ju att göra där också...men idag hade det ju varit kul att fått vara med. Men det kommer fler år och en hel helg. Nu skall jag jobba några dagar, torsdag skall jag på bussmässa i Göteborg, så gubben får klara detta själv resten av veckan.



Så här ser det ut i slaktboden idag...

Imorgon får ni ingen rapport för då sover jag hos stora dottern, jag skall åka med tåget  till Göteborg så tidigt och det är skönt att inte behöva gå upp i ottan då tåget går 06.04...vi bor ju som sagt 4 mil från stan.
Återkommer torsdag kväll, ha det så bra alla och ta hand om er...



Kommentarer
Postat av: Lina Lettenström

stolt

2008-10-15 @ 11:39:50
Postat av: Mari

Ha det så bra i Götet.....

Kram

mari

2008-10-15 @ 14:49:31
Postat av: Inga M

Grattis till gubben från Liane! Det ser ut att vara snygga horn också, de kanske hamna hemma på väggen så småningom. Här har jakten avslutats nu med 9 vuxna och 9 kalvar om jag minns rätt. Köttet får vi imorgon fredag.

2008-10-16 @ 10:00:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hur har ni det med älglössen och älgflugorna??



kram kram hoppas ryggen friskar på sig

2008-10-16 @ 19:58:24
Postat av: Annelie

Kul för maken =)

Hoppas du har kul i Göteborg!

2008-10-17 @ 15:13:13
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0