Hjälp

Vad har jag fått in i mitt hus....skulle putsa mina fönster på västeridan i stora rummet och när jag skulle plocka ner mina gardiner kom detta hemska djur fram.....



Kan någon svara mej, vad är detta för monster, har aldrig sett något så stort i spindelväg, kroppen säkert 1,5 cm och med alla tusen stora håriga äckliga ben så var den säkert 4 cm, tjock och marmorerad på kroppen, vitt äckligt skal....
läs inte resten om ni är djurvänner: Jag sprutade vatten med tvål på den så att det flöt över golvet, den simmade ett tag men gav sen upp....jag skrek och hoppade runt, fick till slut in den i en glasburk, förhoppningsvis död, vill någon ha den så hör av er, men snälla tala om för mej vart denna kommer ifrån och hur många ägg lägger den, jag vet inte om jag måste flytta hemifrån nu kanske......någon av m ina ungar,.....har ni ett rum ledigt.
Jag vet att jag är barnslig, men spindlar är det hemskaste jag vet.....Hjälp.....
Fönstrena får förbli oputsade, det kan ju för sjutton finnas en hel familj där....

Kommentarer
Postat av: Frida

ja den va stor du, men jag tror nog att du dödade den, så det finns nog inga mer där nu... Hit är du alltid välkommen kidsen är här hela helgen :) nu ska jag börja rensa svamp, så styggt tråkigt!!!!

2008-09-12 @ 14:29:50
Postat av: Lisbeth

Men Kicki! Ditt inlägg skulle lika gärna kunnat varit ett av mina barns, ha ha. I somras skrek Linn i örat på mig att hon sett en spindel som flög! Yeah right, sa jag. Tråd, kanske? NEJ, han flög! ja ja, det var ju inte så snällt gjort av dig, men fobi är väl fobi. Skulle gissa på en kärrspindel, inte för att jag begriper vad han /hon gör i din gardin, men de kan bli riktigt stora =). Det är bara de översta hästarna som är mina. Ha det gott och sköt om dig. Kram!

2008-09-12 @ 14:34:29
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Men Uuuuuuuhhh...

Å jag som var hos dig i Tidsdags!!!

Usch... Ta bort, ta bort!!!

Kramis!!

2008-09-12 @ 19:02:14
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Marianne

Man vill ju inte ha fler gäster än de man själv bjudit in. Har inte en aning om vad det är för sorts spindel du hade i dina gardiner. Men det finns väl förhoppningsvis inga giftiga sorter i vårt avlånga land. Men det finns ju inga garantier på den punkten. Folk tröttnar på sina djur och slänger ut dem i naturen eller utanför någons dörr. Men en spindel kan ju inte få några barn, så du borde nog klara dig från en invadering av dessa kryp.

Ha en skön helg.

2008-09-13 @ 00:03:34
URL: http://ekoxenskennel.bloggagratis.se/
Postat av: helga

Jag blundar - tycker inte om...

2008-09-13 @ 09:32:13
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0