Hösten


Om hösten tycker jag inte...men jag älskar dess färger, gult, orange, rött, brunt...massor av varma och fina nyanser....
Jag skulle aldrig kunna klä mig i dessa färger men ute i naturen är de helt underbara...men sen när hösten går mot vinter, fy tusan vilken skit,,,alldeles för långt till vår...min älsklingstid....hösten är skön för luften är klar och hög, men som sagt, sen kommer vintern....



Här är verkligenalla färger som tillhör hösten, underbart vackert...



En liten viol som håller sig kvar...och massor har frösått sig inför nästa år....



Det här trädet kommer att vara alldeles blodrött inom några dagar...

Idag har jag ledig dag, har varit till mamma och pappa och grejat lite, hastade sen till Kil med Ville, han skall vara hos stora dottern under helgen då gubben och jag åker till vänner i Norge. Vi åker hela syjuntan tillsammans men Peter skall dit och jaga och vi tjejer bara mysa, gå på tur och äta gott...

Nu skall jag ner till loppis och göra några timmar där...återkommer efter helgen. Ta vara på er alla och njut....

Vad tycker ni om hösten förresten?

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag gillar hösten också...jag gillar ju alla årstider =)

2008-09-25 @ 15:35:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Inga M

Hösten är verkligen min årstid! Jag älskar de här vackra dagarna med hög luft och frost på marken och de fina färgerna. Och äntligen kan man börja ha tända ljus inne och äta soppa igen med god aptit.

2008-09-27 @ 06:15:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lucas

Usch hösten har fina färger resten är skit!

Tacka vet jag 2 sista veckorna i MAJ då är jag glad och det är OFTAST fint väder..



Nåja jag ska ju glädja en massa folk på hösten som du märkt.. får se hur det bemöts i höstmörkret

2008-09-27 @ 15:38:17
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag bara ÄLSKAR hösten. Vår och sommar är det så många "måsten" hela tiden.Härnere har vi aldrig haft strömavbrott, inte så länge jag bott här, och när höststormarna blåser och det är mörkt ute kan man krypa upp i favoritfåtöljen med pläden runt benen och bara njuta av en bra bok. Man har inte riktigt den ron under sommarhalvåret. Kram!

2008-09-28 @ 17:26:58
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0