Ledig dag



Då skall det göras en massa som blivit liggandes under veckan....började dagen med att hänga en maskin, tog sen tag i toaletterna....efter det kaffe och macka med benen i högläge, det var ju tid för  min favoritserie, Våra bästa år...
Vet inte hur många år jag följt detta, rena skiten egentligen men jag sitter där ändå, en dag i veckan, och det har aldrig hänt speciellt mycket under de dagar jag inte sett så därför kommer man lätt in i handlingen igen.
Sen skall dammsugaren fram, då har jag god hjälp av Ville hunden, han älskar när jag dammsuger för då kan han få jaga slang och munstycke...fattar inte vad som kan vara så roligt med det..

Vid lunchtid skall jag åka till stan, där har jag en del ärenden att uträtta...

Denna helg är det Filipstadsmarken, vi skall åka dit en sväng i morgon om det inte regnar för mycket, och så har vi tänk att vara i stugan under helgen, syster Bettan och svåger Bosse kommer upp en sväng imorgon kväll, då blir det god mat och trevligt umgänge..
På söndagkväll skall vi fira pappa som fyller år, då blir det mammas goda tårta.



Skickar med en bild över denna byggnad, gissa vart den står....min favoritbyggnad förresten där mitt favoritlag spelar...
Jag åker förbi här nästan varje dag för bredvid här är Villes hunddagis.

Dax för påtår innan dammsugaren skall på...ha en fin helg alla, det skall jag ha...


Kommentarer
Postat av: Annelie

Trist att det alltid ska vara en massa måsten när man är ledig. Hoppas din dag blir bra iallafall och att stugvistelsen blir bra/kram

2008-09-05 @ 12:08:23
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej mammsen! Va typiskt att det inte funkade att vi kunde ses på stan nu innan pappas klippning. Hade varit mysigt...

Ang inlägget....Att du ens vågar erkänna så här offentligt att du kollar på Våra västa år. Hhiiihihi!!!

kramar

2008-09-05 @ 14:00:39
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: helga

Oj, det var mkt du ska hinna med... hoppas ni får mysigt i stugan.



Arenan står väl inne i Karlstad?

2008-09-05 @ 22:42:58
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Monica

Jaha, så Ville är på Färjestad om dagarna. Läste om ett hunddagis där då jag tänker efter lite.



Hoppas ni kommer iväg på marknad - jag var på Noramarknan förra helgen....å trängdes med folk.



Trevlig helg på dej också!

2008-09-05 @ 22:54:21
URL: http://mjsson.se
Postat av: Inga M

Färjestad, Löfbergs Lila Arena, en bit utanför Karlstad centrum, ja. Det ser ödsligt ut så här en vanlig dag. Annat är det på hockeymatcher eller konserter. Mitt emot ligger travbanan. Jag kan inte låta bli att fundera över varför man inte gör något radikalt åt trafiksituationen här ute. Det är ju hopplöst att ta sig ut när många ska hem från ett evenemang. Det kan bli någon halvtimmes väntan i bilen.

2008-09-06 @ 04:57:01
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gisan

Jag hoppas att det inte öser ner på dig som det gör på mig. Regn är ju inget vidare marknadsväder. Kramar...

2008-09-06 @ 13:20:45
URL: http://gisans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0