Vilken underbar dag



Trots att jag halvt längtar ihjäl mig efter gubben...(han är på Hardangervidda och jagar, har så varit nu en vecka och kommer att vara en vecka till) så har det varit en helt underbar dag idag..



Mamma, pappa och jag åkte tillsammans med Ville och Nicko till Gräs tidigt imorse, vi hade bestämt oss för en heldag i vår sommarstuga.
Jag var uppe redan vid halv åtta och förberedde en älgstek så att vi inte skulle behöva stå med långkok där uppe..



Detta är vad vi åt. älgstek, blomkål, potatis och kantarellsås...visst kittlar det lite i maggropen till den middan va.

Sen har vi grejjat ute, pappa har plockat undan bräder och plåt...han har fått nya mediciner nu mot sin kärlkramp  så nu är han stark igen, tycker han själv....




Mamma hon har krattat löv och jag har plockat undan blommor, grävt i rabatter och bara mått gott av att få rå om mor och far en hel dag...



Eftermiddagskaffet det tog vi ute på verandan i stekande sol....helt underbart...



Ville och Nicko de drog på varsin vedklamp hela dagen,,,,det blir väl till att skita flis inatt...



Nicko och


Ville... herre gud va de springer och jagara varandra hela tiden, hemresan låg de som två pankor bak i bilen och snarkade..



Visst har vi det väl idylliskt i vårt Gräs.....
Nu är jag hemma igen och ikväll skall man väl sitta och stirra på fullmånen igen...jag hatar den, den gör mig olycklig och totalt mångalen....

Imorgon kommer ungarna hem till mig och då skall vi äta tillsammans och så har jag lovat flickorna att gå till skogen och titta efter trattisar. Frida hon har varit ute vid två tllfällen i ca en timme och plockat 2 stora korgar fulla...så svamp finns det..
Ha det så bra alla och sköt om er, och akta er ikväll för alla varulvar....grrrrr.

Kommentarer
Postat av: Micke

Tjena värmlänning!! :)

ha de gött!!

2008-09-13 @ 19:07:06
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hooowlings på dig där i fullmånens sken. Gott att höra att det finns fler än jag som mår hiskeligt dåligt av den :) Jo det stod Glumshammar och det borde jag vetat. Det går utför med oss gamlingar, ha ha. Kram kram!

2008-09-13 @ 20:07:17
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Inga M

Två veckor jakt borta låter väldigt roligt för gubben men lite tråkigt för Dig. Smart att passa på att ta tid med föräldrarna. Ni har det mysigt uppe i Gräs, det förstår vi på Dina blogginlägg. Skönt att få en utedag så där. Du har exakt likadan stekgryta som jag. Och älgstek med kantarellsås är ju inte helt ovanligt här heller. :-) Väldigt gott. Synd att det blir allt mindre kött numera på jakten. Vi har inte så mycket älg längre.

2008-09-14 @ 07:42:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jaha det förklarar ju saken till att jag sovit så dåligt ett par nätter.



Ja nu har det verkligen fint i er stuga..mysigt.



Undrar om vedklabb smakar gott?



fjorton dar utan gubbe, va trist! Maten såg onekligen riktigt smaskig ut....kramen

2008-09-14 @ 11:48:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Monica

a visst var det en härlig dag i går - jag tog mig en promenad på Skutberget.



I dag är det tyvärr gråväder.

2008-09-14 @ 12:30:27
URL: http://mjsson.se
Postat av: helga

Du verkar vara i full action trots att du är gräsänka. Tur kanske att maken är borta nu när det är fullmåne ;)

2008-09-15 @ 08:49:05
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0