Måndag igen


Ja då var det måndag igen och vi är hemkomna från Tyskland.

Åkte i ottan på fredagmorgon, vi är ett glatt gäng som åker vid denna tiden varje år. Iår blev det Rostock 1 natt och vidare till Lybecka 1 natt. Helt underbart  väder har vi haft, sol precis hela tiden. När vi satt på uteserveringen i Rostock så visade termometern 29 grader.



Här bodde vi i Rostock, Penta hotell, ligger precis mitt i stan och detta år var det påskmarknad denna helgen.



Här var det ljus i alla former och modeller gjorda av bivax och doftade underbart av honung, här serverades även honungsöl men jag var för feg att prova.



Pariserhjul och massor av karuseller fanns här blandade med godisstånd och ölserveringar och alla dessa korvar. På ett ställe kunde man köpa en halv meter korv i bröd...



Denna bild tagen uppifrån en vagn i pariserhjulet....vilken utsikt.

        

Här ser ni va varmt vi hade vid olika klockslag under lördagen.



Massor av blommor i olika färger, jag älskar tulpaner, de här gula doftade underbart, liksom dessa....



Dessa liljekonvaljer stod och blommade i sin lök.....oj va de doftade i värmen.



Jag hann med två glassar, en i choklad och en med blåbärssmak...om ni bara visste va gott det var....ja givetvis satt vi ner på flera olika ställen och både åt och drack gott, så mycket folk i rörelse eftersom det var påskmarknad.

Vi for vidare mot Lybeck, var framme vid 16.00 och åkte en sväng till Citti Markt innan vi chekade in på nästa hotell..



Gubben handlad och klar...två vagnar blev det denna gång...



Här bodde vi i Lybecka....och här bor vi varje gång vi är här, kan varmt rekommenderas och ligger precis utanför ringmuren.

Vi har haft en mycket trevlig helg tillsammans, både ätit, druckit gott.

Hemma runt 21.00, åkte och hämtade Ville hunden som bott hos mellandottern....hemma och låg i sängen vid 23.00, somnade som en stock. Upp och till jobbet, underbart att vara frisk igen och få jobba, jag längtade verkligen till jobbet nu.
Måtte jag få vara frisk nu och njuta av våren som jag älskar.

På väg hem fick jag se i dikeskanten denna blomma...



Tussilagon, stod ståtlig och lyste som solen...när jag kom hem så gick jag raka vägen till min rabatt, jo då där stod nästa vackra blomma och lyste, fast blå...



Blåsippan, nu är det verkligen vår...och påsken är i antågande.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Blåsippan ute i backarna står, niger och säger, nu är det VÅÅÅR!!!!

Ååååh, liljekonvalj... mmm denna ljuvliga doft!!!

Men kanske inte läge för den än...

Tiden kommer för den också och DÅ ska jag plocka!

Kjam gumman!!

2009-04-06 @ 20:08:50
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Oj, vad det går fort nu... inte mer än 18 dar????

Vi får ta stan snart då...

Inte bara håret som ska piffas upp!!! Haha!!

KRAAAM!

2009-04-06 @ 21:17:50
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: LinaL

Kul att se bilder från resan. Ni verkar verkligen haft det gott!! Puss på dig, du är bäst!

2009-04-06 @ 22:56:32
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Roligt att få se bilder från Er Tysklandsresa! Vilket fantastiskt väder Ni har haft! Hoppas det håller i sig en vecka till för på onsdag åker vi neröver till en god vän som bor i Rethem, 20 mil från Kiel ungefär.



Våra liv har märkliga paralleller ibland!



Sen undrar jag förstås hur det går för stackars Villehunden och hans tass.

2009-04-07 @ 06:06:20
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Helga

Välkommen hem!! Vad mysigt ni verkar ha haft det och laddat på lagret kunde ni passa på att göra också...



Jag såg också en tussilago idag :)

2009-04-07 @ 18:24:18
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anki

Ja, ni verkar ha haft ett toppenväder och det ska man väl ha oxå när man är ute på äventyr!

Köpte du någr vaxljus`???



Ha en bra kväll

Kram på dej

2009-04-07 @ 20:31:24
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Åhh va mysigt och va underbart varmt..

2009-04-08 @ 18:31:37
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0