Måndag


Helgen är över...en fruktansvärt jobbig helg, trodde inte man kunde gråta så mycket...allt påminner ju om Ville. På natten när jag är uppe på toan så kliver jag alltid till höger om den lilla bruna mattan på vårt sovrum, där låg han varje natt...inatt var jag där och klev igen, men nu låg han ju inte där längre...

Lina har varit hemma hos gubben och mig hela helgen, vi har grejat och donat, hon har piggat upp oss så mycket hon bara kunde...vi bakade matbröd igår, jättegott...



Riktigt nyttobröd med både linfrö, solrosfrö, vetekli och dinkelmjöl i....

Vi har grillat både lördag och söndag....på söndag kom Linas sambo hit och då grillade vi lax...



Vi har klippt gräsmattorna, tagit bort staketet runt gården.....inte behöver vi det längre.



Kolla va långt syrenerna har kommit....häggen slår ut vilken dag som helst och jag kan lova att jag känner det i både ögon och näsa....



Ja helgen har gått, tre dagar har gått sedan den underbaraste lilla varelse försvann från oss....lille Ville.....

Idag har jag varit till Hunddagiset som Ville var på varje dag jag jobbade. Jag hade med mej en förzinkad hink med blommor i som de kan ha utanför dörren, alla hundkillar kan kissa på den varje dag de går in där....mina tårar rann nerför kinderna när jag åkte därifrån, han hade det så bra där. Där jobbar verkligen underbara människor...jag är glad över att Ville fick ett fint år hos dem.

Nu måste livet gå vidare...Ville har det bra nu, inga plågor längre, för han hade säkert det fast inte vi uppfattade det just då, när vi nu tänker efter så visade han små tecken lite då och då över att inte må bra...
Våren har kommit, jag älskar våren....men jag hade viljat haft lille Ville med många vårar till.







Kommentarer
Postat av: Kristina

Har tänkt på Er! Det är svårt att förlora ett husdjur. Jag vet och känner med er. Ser vad hur fint ni gjort iordning för honom. Kramar

2009-04-27 @ 19:41:20
URL: http://stugliv.blogspot.com
Postat av: Persilja

Sitter här och lipar floder. Så outgrundligt sorgligt. Stackars lilla Ville och stackars er. Det är så sorgligt så hjärtat vill brista! Har läst tillbaka om hans sjuktid och fattar inte hur fort det gick, det måste ha varit förfärligt och vilken oro.

Att det skulle sluta så snabbt och olyckligt! Deras liv är redan så kort även om de lever full tid!



Mina barn frågar varför jag gråter och jag vill inte säga för de blir så ledsna. Pommac har dessutom varit hängig idag och de är så oroliga ändå. Han har inte viftat på svansen en enda gång, bara legat och inte viljat äta. Det kom snor ur nosen så han är förkyld tror jag.



Jag skickar en stor styrkekram och tänker på er. Det är så fint hur ni är så nära varann allihop. Kram!!!

2009-04-27 @ 20:50:15
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Mari

Hej på dig!

Ja livet går vidare men visst är det konstigt, något som inte stämmer.

Vaddå tagit bort staketet!!! Jag som hade hoppats på att så småning om när tiden känns mogen att det skulle flytta in en anan varelse i byn.

Jag vet att det tar tid ( titta bara på oss) men man kan ju alltid hoppas:-)

Många kramar

Mari

2009-04-27 @ 21:50:12
Postat av: Ulrika

Skickar en stor KRAAAM!!!

2009-04-27 @ 22:20:05
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Skickar Er omtankar och kramar! Tur ändå att Ni har varandra och kan hjälpas åt att sörja Ville. Det är alltid bättre när man kan prata om den man saknar med några som saknar lika mycket. Ha det så gott det går!

2009-04-27 @ 23:31:34
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Helga

Nu rullar tårarna ner för min kind...

2009-04-28 @ 09:07:17
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Vet hur tomt det känns. Man får tänka på de ljusa stunderna och att deras smärta är borta.

2009-04-28 @ 11:50:26
Postat av: Lisbeth

Det spelar nog ingen roll hur många gånger man får vara med om detta . Alltid lika sorgligt, men jag tror också att det kanske blir ännu värre nu när man blir äldre? Kram kram!

2009-04-28 @ 18:12:13
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Mia

Tänker så på er. Ville kille, alldeles för tidigt.

Försökt skriva tidigare men de blir så suddigt i mina ögon, ingen rolig tid farmöver för er. Jag som har så många hundar tänker nästan varje dag på Tira!

Hur tomt ska det inte vara för er nu.

Många kramar från oss alla.

2009-04-28 @ 18:23:53
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, det är sorgligt! Han gav er mycket glädje och likså ni till lille Ville! Men ni ska sörja på det viset minns man alla fina stunder! Tänker på dej min söta vän!



Jättekramar från mej till dej



2009-04-28 @ 21:02:23
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0