Sjukdomskänsla


Herre gud va fort det gick för björkarna att slå ut, från knopp till stora blad, detta över en dag, inga musöron här inte.



Ögonen svider och rinner, näsan rinner och halsen gör ont, det oroar mig lite för så brukar jag inte få det, ont i halsen hör ju inte till allergin liksom....jag har en sjukdomskänsla i kroppen....och inte blir det bättre av att hela tiden gå och gråta, jag hinner inte mer än hem så storgråter jag, allt i hela huset påminner om lille Ville, kan inte sitta i soffan för jag ser honom i stolen bredvid, där låg han alltid, hans plats och nåde den som tog den platsen, då satt han sig på den personen som satt sig där....eller också låg han bredvid mej, precis nedanför fötterna, man kunde ju tappa något smaskigt....jag är så mycket ensam och han var min stora trygghet när jag var ensam. Han fanns vid min sida hela tiden.
Sen kom han och la huvudet i knät på mej, tittade mej djupt i ögonen, då visste jag att nu skulle vi gå och lägga oss.
Kan man bli tokig.....



Skogen är nu grön....i olika nyanser....

Hundgården på bilden, den ville inte Ville vara i, han ville hellre vara med oss, och det var väl klart att han slapp sitta där.

Nu skall man börja oroa sig över svininfluensan också....herre gud dem går ju som en löpeld över världen....kan man åka till Italien/scweitz till sommaren.....ja alltid är det något.




Kommentarer
Postat av: Anki

Du säger att du har en sjukdomskänsla i kroppen, jag är helt övertygad om att man kan vara så lessen och sörja någon så mycket att man faktiskt kan bli sjuk!



Kramar om dej

2009-04-28 @ 21:17:33
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Uschiamej vad det måste vara tomt!!!!!

Förstår nästan precis hur ledsamt det är. Har tänkt på honom hela dan. Varje gång jag sett Pommac och då gett honom besvärande mycket kärlek.

Pommac har ont i svansen. Det är det som felar. Han skriker till om man rör den. Det är därför han inte viftar. Vet inte vad som hänt, men han äter och dricker och vill gå på promenad så det är nog fint med honom i övrigt. Hemma sover han hela tiden för allt bus han brukar hålla på med inkluderar ju svansviftning som gör ont. Förväntar mig att det är borta om några dagar annars måste jag väl ringa veterinären.

Kramar!!!!

2009-04-28 @ 21:36:41
Postat av: Lisbeth

Jag håller med Anki. Man kan bli så psykiskt slut att man blir fysiskt sjuk. Hoppas det går över. Jag läser ditt inlägg och jag vet så väl hur du känner när du är hemma. Utanför kan man hålla det lite på avstånd men hemma kommer allt . Där blir det så uppenbart. Jag har nästan jämt haft två hundar, inte för att den ena kan ersätta den andra, men det blev aldrig så tomt och man hade fortfarande en kvar som behövde en. Nu har jag bara en, men funderar allvarligt på att skaffa en till, innan hon blir för gammal. Jag hoppas du kan njuta lite av våren som ju är "din" tid, det hade nog Ville önskat också. Stor kram!

2009-04-28 @ 22:48:16
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ååhhh vad jag känner med Dig! Det är ju den där vardagen tillsammans, alla stunder som var så fina som finns där hela tiden och som man saknar. Det gör så ont att inte ha dem mer. En älskad hund är ju en familjemedlem och sorgen blir stor.



Kramar till Dig!

2009-04-29 @ 07:24:20
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skrattade gott när jag läste om koskitsdoften, hahahhahahahaha



Kram min bästa vän

2009-04-29 @ 15:51:21
Postat av: Ninni

Min hals gör också ont..det är mängder med pollen i luften.

Jag har en känsla av sandpapper i halsen!

Läste att er vovve har dött stackars er va sorgligt...att mista ett djur är hemskt.



Men ni har gjort fint ett litet ställe som ni kan besöka.

Ha nu en fin valborg hoppas dina tårar slutar att rinna..du får tänka på dom fina stunderna.

Många varma kramar

2009-04-30 @ 10:59:14
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0