Valborgsmässoafton


Hel arbetsdag för en del och halv för andra....jag är helt ledig, det är torsdag och ledig dag för mej i vanliga fall också.  Gubben sitter hemma på kontoret idag. Han kommer med all sannorlighet att jobba mer än hel dag...så jag funderar...vad skall jag hitta på för att få honom att sluta jobba ieftermiddag.



Inte lätt med en gubbe som alltid har fullt upp, skulle helst vilja stoppa in honom i bilen och bara sticka iväg någonstans.
Någonstans där inte det finns saker och lukt kvar efter Ville....Här hemma och i stugan minner ju allt om pysen, men sår skall läkas, så det blir väl i stugan vi hamnar.  Så imorgon sticker vi nog dit en sväng om vi inte är i full gång med annat...

Igår kväll kom Karl hem med sin Sofie,vi grillade tillsammans och hade det underbart bra, de hade inte brått hem utan stannade hos oss till sent...givetvis var de även upp till graven och stod länge, vi tittade på kort och mindes lillebror som Karl kallade honom ibland. Ja man är tokig....men i vår familj är vi såna....vi är väldigt rädda om varandra och händer det något så kämpar vi tillsammans...jag älskar mina ungar och min goa gubbe...tack för att ni är de ni är...

Varit ute och tagit lite kort på morgonen...här ligger pollenet som ett gult täcke överallt, så idag blir det nog ingen rolig dag med klåda och rinnande näsa...får sätta koppen under näsan om jag skall ut idag.



Syrenerna,. de inramar hela vår gård, det är så vackert när de blommar runt huset...och det doftar underbart och faktiskt tål jag syrenerna.



Men dessa tål jag inte, häggen. Och de kommer nu först...fy, de luktar till och med äckligt. Och som tur är så blommar de snabbt över.



Jag älskar verkligen mitt Duvnäs...verandan den hoppas jag att vi under helgen skall ha plockat ner helt och även påbörjat dit byggnaden av den nya...Frida och hennes Jimmy kommer hem idag och skall hjälpa oss plocka ner markisen. Den väger ton så det är stora starka karlar som behövs till det...vi tänkte äta lite gott tillsammans och sen åka ner på brasan i Tidafors, här i vår lilla by blir det brasa imorgon istället....man skall väl ha något kul till 1 maj också.



Rabatterna börjar att spira för fullt, det blommar av gullvivor och knoppen är stor i gulkragen...tulpanknoppen brister med säkerhet denna helgen, det är varmt och skönt ute och alldeles vindstilla...



När jag kom upp till Villes grav så satt Stisse där och tittade, det satt en humla bland blommorna men för mej kändes det som om han satt och pratade lite med Ville...då kom gråten igen....han saknar säker honom också och han var ju med oss där när vi begravde Ville.

Nu får ni alla ha en fin helg...ta hand om er och tänk på brandrisken i skog och mark...







Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror absolut att Stissa satt där och pratade med Ville! Så kär som Ville va i stisse, och på honom ständigt, så lär ju Stisse sakna honom en del iallafall. Lär ju va tomt...

Puss älskade mamma

2009-04-30 @ 12:05:08
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Lilla söta kissen hon undrar nog var hennes kompis är...det är sorgligt och det är viktigt att sörja!



ja i helgen lär vi få nysa och klia oss i ögonen..ja på mig har det ju gjort det ett bra tag.

men jag har fått bra mediciner nu så symptomen är ändå lindrigare.

Det är ju värre nere i bröstet.



kram kram

2009-04-30 @ 13:18:07
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej!

Visst är det fint i Duvenäs.

När vi begravde Eddie så höll Mimmi katten till mycket där han var begravd...sjätte sinne.

Ja det känns tungt i huvudet, näsan rinner och man skulle tro att man åkt på en dunder förkylning.

Ikväll blir det speedway och imorgon till brasan.

Ha en trevlig valborg

Mari

2009-04-30 @ 14:38:38
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, det är helt klart att katten märker av att Ville inte är där längre! De var och är ju familjemedlemmar! Jag förstår din sorg Kicki, man kan bara sörja någon som gett en oehörd lycka och kärlek och det gör ont ont, det ska göra ont!

Trevlig valborg och jättekramar från mej till dej

När du gråter känn att du kan luta dej mot min axel, jag omfamnar din gråt!



2009-04-30 @ 14:45:41
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Kissen vet säkert vad som hänt. Han kan också sörja. Jag minns hur det var när vår kisse var borta, det gör ont. Tomt tomt. Ha nu en trevlig valborg, Kram Ingela

2009-05-01 @ 17:31:53
Postat av: Inga M

Man vet ju aldrig riktigt med djur. Kanske förstår de mer än vi kan ana. Ibland tror jag det.



Jag vet inte hur det är med Din gubben, men min brukar det kunna gå att fresta med kaffe eller mat, när jag vill ha honom att släppa arbetsuppgifter. Just nu har det varit tjockt. Han har deltagit i förberedelserna för skogsdagen i Årjäng och det har tagit oerhört mycket tid.



Ha en bra fortsättning på helgen!

2009-05-02 @ 06:22:32
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0