Dagen idag....grattis Bosse


Svågern fyller år idag...grattis till dej Bosse....

Idag har jag ledig dag, då skall massor göras, som vanligt, har röjt upp lite här i röran, plockat av lite hallon idag igen, det blir ca 1 l varje dag, helt otroligt va bär det finns...fryser sen ner dem i påsar och tar upp efter behov...en rikedom som ligger i min frysbox tillsammans med alla kantareller vi plockat.

Dotter var ju hemma häromdagen, hon och gubben skulle ut och plocka skogens guld så hon kom och stannade över natten. Sov i sitt gamla flickrum.
Hon följde med gubben och mej ut på vår kvällstur...duktig tjej, bet ihop och följde med, haha...vi vet vad ungarna tycker om våra resor, som ibland blir längre än vad vi tänkt oss...
Vi hamnade vid en av tjärnarna här i skogen, hit upp åker vi ofta och bara är...man blir fylld av ro när man står här och blickar ut över den lilla tjärnen, det lyfter fåglar, ibland kan man se en älg som går ner och badar...vi sitter ibland här på varsin stol, har kaffe med oss och bara njuter av kvällen och att få vara tillsammans. Känner när lugnet bara lägger sig..dottern sa när hon stod här, "ja man kan känna stillheten här"...



Man går på en liten smal landgång ut över mossen, den börjar nu bli trasig och det gör mig ledsen...kanske det är sista året vi kommer ända ner till vattnet för jag tror knappast inte att någon bryr sigom att renovera upp dessa.



Här tror jag säkert gubben sa till dotter, "titta, rakt över på den sidan stod det en älg sist och drack vatten"..eller också sa han, " kommer du ihåg när vi satt där på vintern 90 och grillade korv, tänk va snö det var då" .Hon lyssnar andäktigt....
Ja härifrån har vi mycket fina minnen, tillsammans bara gubben och jag och även tillsammans med ungarna då de var med oss lite överallt i skogarna som små. De är ju uppväxta med oss här i skogen, och jag vet att de uppskattar detta mycket, man ser vad de njuter när de kommer hem.

Igårkväll städade vi ut det sista ur syrran och svågerns hus...



Jag tog hand om köket...idag har jag sån träningsvärk i högerhanden efter allt torkande...



Här står M och putsar fönster , ja hon putsade alla fönster i huset, undrar hur hon är i sin högerarm idag...



Syrran med alla element och fönsterbläck...ja hon har säkert också väldigt ont i sin hand...svågern har höll till på övervåningen med toaletterna han, stackarn...nu är det nästan klart, kanske bara en kväll till sen lämnar de över nycklarna till de glada nya ägarna. Ett mycket fint hus.

Nu skall jag äta lite mat, sen skall jag hämta lilla mamma för att åka in till stan, skall klippa mej och köpa lite presenter...mamma skall passa på att handla lite hon också.
Ikväll blir det ev dans, Blender spelar här i närheten och vi skall åka hela familjen, tror att alla ungar skall med då de är danstokiga de också...men först skall gubben på jaktmöte innan vi kommer iväg...




Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Jag fick den fina kökslampan ja :P

2009-08-07 @ 19:27:08
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0