I hemmets lugna vrå


Ja då var vi hemma igen från vår miniresa till Göteborg. Jag har haft det super....handlat och mått gott menas gubben jobbat.



Där uppe på kullen där ni ser flaggorna som vajar, håller han till, där har Åf sitt kontor i Göteborg. Väldigt nära ner till stan, perfekt promenad på morgonkvisten då han för det mesta har bilen kvar på konoret över natten, aldrig problem med parkering och trafik mitt i city.



Här min goda mat som jag åt på restaurangen. Efter detta så gick vi på en pub tog en stor öl innan kvällspromenaden som verkligen behövdes efter detta. Vi var proppmätta.



Här var det speglar över hela väggen upp mot Harry Hjörnes torg, tror detta ligger vid Brunnsparken....om någon som vet läser detta så rätta mej gärna. Gissa vad gubben har i påsen....jo popcorn förståss...och en tidning till mej...



Här nere vid operan och vattnet är väldigt fint att gå..vi hade en väldigt varm och skön kväll då är det desto lättare att gå så vi fortsatte vår vandring en bit till innan vi gick hem till hotellet.
Gubben och jag uppe tidigt, och när han gick till jobbet så gick jag till rummet och vilade en stund till...sen ut i vimlet igen och denna dagen blev det bara affärer och fik för mej, jag hann med att äta också och det gjorde jag är i Nordstan på denna kinarestaurang, här äter jag för övrigt nästan alltid jag är med gubben, väldigt bra mat.




Här satt jag och vilade benen en stund....kändisar jag sett...hmmm....tokig, ja, jag vet.....jo Claes Malmberg satt bredvid mej på ett fik och bläddrade i papper...hejade på alla som kom förbi...lika glatt som vanligt...
Sen mötte jag Joacim Cans på gatan...och som sagt Laleh, jag tror att det var hon men har kollat lite vart hon skulle ha uppträtt men  finner inget, annars kanske det var en prinsessa från främmande land...

Åkte sakta hemöver när gubben slutat jobbet...
Idag fredag skall vi äta kräftor tillsammans med  våra ungar med respektive (alla utom Karl och Sofie som har utbildning i dans för ungdommar i Gävle just denna helg) och min syster med alla barn och deras respektive, vi blir en fasligt massa alltså...det regnar så vi får sitta inne, tur man har stort hus...tills nästa år kanske vi har kuvösen klar så vi kan sitta ute.....
Fin helg på er alla
...har ni ätit kräftor än förresten...vad hade ni för sorter...jag har köpt Pandalus jumpo och superjumpo, skall bli roligt att se vad de smakar....ge mej gärna förslag, vi skall äta i stugan med våra grannar imorgon så det vore kul med lite nya förslag.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så trevlig "helg" ni har haft och glad fortsättning på resten av helgen!! kram ingela

2009-08-28 @ 22:12:14
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Inga M

Göteborg är en trevlig stad! Roligt att Du kan gå med gubben så där över ett par dagar och bara skrota omkring i stan! Jag måste nog också gå ner i arbetstid, det verkar bra och ger mer frihet att göra något annat än jobba och sova.

2009-08-29 @ 05:19:17
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0