Kräftskivan


Årets kräftskiva hos oss är över för denna gång. Lika trevligt och mumsigt som vanligt.
Vi hade laddat upp med tre olika pajer också detta år, en skaldjurspaj, en sparrispaj och en kantarellpaj....
och så en massa kräftor och räkor.


Detta fat fyllde vi på ett antal gånger. Vi hade köpt pandalus jumpo och superjumpokräftor, de var helt ok. Nu
hade vi ju kokat ny lag så jag vet inte hur de smakar annars men det är säkert helt ok det också.




Här sitter vi hela högen, det var meningen att vi skulle ha suttit ute men det spöregnade och blåste så fruktansvärt så i all hast dukade vi inne med lyktor hängandes i renhornen, ja säkert en rolig syn.





Den minsta lilla skönheten, hon hade sin egen mat hon och sen slank ett och annat kex ner till det.


 

Bordsdekorationen, oranga rosor med dillkronor i...vackert och doftade så gott mitt i all kräft och räklukt.

Idag åker gubben och jag till stugan för där skall ätas kräftor i Bygdegården med grannar och vänner.
Nu börjar snart melodikrysset så det är dax att sätta på radion och ta fram pennan...skön helg alla.

 


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ohh det fatet såg smaskigt ut....jaha ska ni äta kräftor idag med..ha det så kul och blås inte bort!



Kram kram

2009-08-29 @ 11:00:56
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vad jag tycker att du är för himla omtänksam och go... bara en sån sak, som att dokumentera och fota när du är ute och far, för på det sättet så kan ju följa med lite jag också. Tack snälla Kicki för det...

... sen måste jag skratta åt den där snygga skifferplattan som du har i din trädgård... vilken snygg och rolig sak! En sådan skulle jag vilja ha för min inglasade balkong! Den som jag hoppas ska bli en oas för mysiga kvällar någon gång därborta i framtiden. Just nu så blir det inte så mycket mer än tänk... men en dag, då ska där vara en oas värd namnet!



Varmaste kramen...



Ps. Trummor... jo, mina bröder var också trumfantaster! Jag tror inte att min mamma ägt en hel hink, eller en obucklig kakburk efter alla dessa trumträningar som ägde rum hemma hos oss. Sen blev det trumset och ännu mera instrument...!

2009-08-29 @ 21:02:07
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Äsch, nu glömde jag ju att fråga... fixade du krysset imorse?

Jag fixade det, med lite hjälp från Carolina och mamma.



Varmaste kramen... igen.

2009-08-29 @ 21:18:54
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Lina

Tack för en supertrevlig kväll! Räkorna var supersmrriga ;)

2009-08-31 @ 09:24:32
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Karl

Tråkigt att vi inte kunde vara med! Men det kanske passa bättre på nästa festlighet! Det såg för övrigt väldigt gott ut!

2009-08-31 @ 23:40:36
URL: http://dansarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0