Trummor och minirace


Sonen kom hem till mej en kväll och ville stanna hos mej över natten, han skulle till tandläkaren tidigt på morgonen. Jag blev glad för gubben låg ute på jobb, och det är alltid trevligt att ha någon hemma hos sej, och när ungarna kommer ibland och man får "låna" dem en hel natt då är det bara så mysigt...Vi passade på att åka ner till min mamma och pappa som väldigt sällan träffar dem nu för tiden då de bor en bit bort. Det var uppskattat och det ställdes tusen frågor, hihi...
Jag gjorde en god kycklinggryta till sonen och mej och det blev en burk med till matlåda också, ja till sonen förståss...mammas mat, ja ni vet.....

Sonen han spelade trummor som ung, och har fortfarande kvar dessa hos oss, de tar plats vill jag lova och nu har han kommit på att han nog skall sälja dem...vi släpade ner dem på nedervåningen och ställde upp dem för fotografering...han skulle lägga in dem på blocket för försäljning...
Men först skulle han bara provspela lite, ja herre gud, jag säger då det, man har blivit gammal. Mina öron de ville inte höra detta, så högt...oj....såg när han satt där vid trummorna vad mycket han tyckte om det, men som sagt, han har inte tid längre...



Här sitter han sonen och spelar..

Måste visa er min ena måg i full aktion med sin stora hobby, minirace med bil...igår var jag och mellandottern ut till kalvholmen och kollade på banan och när de tränade...



Här står han Daniel och kör, uppe på en ramp och ser ni den lilla bilen nere i hörnet, det är hans...



Här tankas det för fullt... det var en väldigt fin bana som ligger precis bredvid speedwaibanan på Kalvholmen i karlstad...där solkatterna kör sina race.





Kommentarer
Postat av: EVA

Det ÄR härligt då man får låna stora kidsen nångång...och rå om dem !



Och ljud har jag blivit himla känslig mot ! Förstår inte varför...kan det vara ålder...näää knappast ! Hehehe !



***

KRAAAM EVA

2009-08-21 @ 00:05:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag vet precis hur det låter!! Yngste sonen spelade trummor här när han var barn. Han fick hålla till i källaren men det hördes en hel del ändå.

2009-08-21 @ 07:00:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mari

Ja huda mej vad dom växer....jag har haft "tur" med omusikaliska barn men sonen han bankar ju plåt och det kan låta, ioförsig har ju dottern röstresurser men de slösar hon på anat gapande...hahaha.

Kram

Mari

2009-08-21 @ 10:52:28
Postat av: Thomas

Härligt med vuxenleksaker :-)!

2009-08-21 @ 15:34:53
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: Ninni

Fin bild på sonen...kan tänka mig att det lät!



Ha en fin lördag..kramne

2009-08-22 @ 11:26:05
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0