Läget just nu...


På rygg...fortfarande...jag är så trött på detta nu, byter soffan mot sängen, sängen mot soffan,så har varit  sedan söndag...
Igårmorse tyckte jag att det kändes bättre, jippi, jobbet kanske på torsdag tänkte jag...på eftermiddan bara säckade jag ihop totalt igen, alldeles täppt i hela skallen...inga näsdroppar i världen hjälpte...försökte allt....febern fortfarande runt 38 grader.
Inatt vid 02.00 efter några timmars sittande i soffan så kom jag på den geniala ide´n, ångbad...kokade vatten och tömde upp i handfatet, handduken över huvudet, sen fick det ånga...och ni kan tro vad skönt det var när det släppte.
Helt plötsligt kunde jag andas och då hjälpte även näsdropparna...kröp ner bakom gubben och sov, 1 timme tills det var täppt igen. Ja sånt är mitt liv just nu, och jag är absolut inte ensam...alla man pratar med är eller har varit sjuka...

Idag snöar det här igen,,,då gör det inget att man ligger här i soffan nerbäddad...bara synd om den stackars Ville pille som får rasta sig själv...kanske kan man få honom att hämta posten också....hmmm...



Detta är taget i söndags på vår skogspromenad, han älskar snö, hoppar och skuttar och bösar upp snö runt sig...
(bösar är värmländska och betyder kastar)

Ha det gott alla där ute....jag ligger kvar i soffan ett tag till...skall bli frisk nu innan jag reser mig upp.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag kan komma hem efter jag varit hor dr imorgon å ta en promenad med honom, jag är varken rädd för vargar eller snö, å förkylningar biter inte på mig, så...Jag skulle behöva röra på denna tunga kropp lite, det där -21 har ju ändrats helt klart...

2009-02-11 @ 14:24:36
Postat av: Mari

Ajajaj...dessa förkylningar.

Krya på dig!

Jag kan skicka upp Stefan när han kommit hem, han tar gärna en tur med Ville.

Kram

Mari

2009-02-11 @ 14:58:38
Postat av: ewa hammar

Hallå - äntligen har min dotter berättat om din blogg. Är kvar på jobbet så jag kan inte skriva så mycket men nu när jag hittat den återkommer jag. Så roligt att få tag i dig igen...jag har utvecklingssamtal nu ikväll, så det blir sent. Jag känner igen din förkylning...man valsar ju runt i bacillerna här ständigt, så jag har haft alla varianter över jullovet. Verkligt surt att va sjuk när man är ledig.

Palle man och jag har varit ihop i 6 år nu snart...tänk va tiden går...och allt är bra med oss och våra hundar. Lady är tyvärr död. Hon fick cancer i musklerna och 11 januari ifjol fick veterinären komma hem och låta henne sova. Jag vill inte prata om det, det smärtar mig än idag. Så nu har vi 3 newfoundlands och 1 blodhund. Och katten Truls förstås...de e han som bestämmer!

Du, nu kommer snart mina elever och jag måste förbereda lite...krya på dig...jag återkommer...kram...Ewa

2009-02-11 @ 15:03:26
Postat av: Elisabeth

Vad trist att du är sjuk... det är verkligen inte någon höjdare då det blir alldeles tätt, och man knappt kan andas!



Här kommer en liten krya-på-dig-kram....



Ps. Det är sådana här gånger man önskar att hundar kunde gå på toaletten...!

2009-02-11 @ 16:00:35
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Rösten kommer jag aldrig att få tillbaka tror jag just nu, men jag slipper iallafall feber och snuva.

Krya på dig så hörs vi... eller vad man nu säger ;)

2009-02-11 @ 16:46:47
Postat av: carola

Hejsan. Här kommer krya på dig hälsningar från mig och Erik i Acksjön. Erik ligger med 39.5 i feber. Han har jätte ont i sitt huvud och är yr. Så det är inte så mycket med killen just nu. Kramisar ....

2009-02-11 @ 19:24:37
Postat av: Helga

Huh, vad det låter segt - din stackare. Vila nu och ta det med ro tills du är frisk igen... Kram på dig!

2009-02-12 @ 09:39:46
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lizaloop

Usch den där flunsan är verkligen jobbig, hoppas att du blir bättre snart :/

2009-02-12 @ 11:00:08
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ninni

BLÄÄÄÄÄ va trist, men som sagt du är ju inte ensam.

Man skulle ju kunna tro att bassiluskerna skulle dö i kylan!



Kryapådejkram

2009-02-12 @ 17:42:10
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0