Lite av varje


Här vräker det ner snö idag igen, har gjort sedan sent igårkväll. För min del så räcker det nu men kommer ju ihåg sedan ungarna var små va underbart det var med snö, till sportlovet, som kommer nästa vecka. Klart att ungarna skall ha snö, bara jag som inte tycker om det just nu...för mycket arbete med att skotta osv...vi bor ju liksom inte vid stora vägen utan har ju en bit ut...tur man har en granne som kommer med traktorn och posten till mej nu när jag varit sjuk...då gubben för det mesta är ute och far. Kommer ihåg när jag var liten, vi hade snö ända upp till fönsterna, jag och mina syskon var ute i skidspåren hela dagarna, ibland kanske vi tog 7 km 2 ggr om dagen, mamma skickade med oss kakao och smörgås, vi hade det så himla mysigt....jönsbergsrundan kallades spåret för.
 Gubben och jag tog den turen fast gåendes för ett tag sedan då det nu är en vandringsled istället.



Här kom skidspåret ut, det var en väldig nerförsbacke just innan här och här kommer jag ihåg att jag bröt skidan och fick gå hiskligt långt hem...kommer du ihåg Bettan?  vi var riktiga skidåkare på den tiden, kanske vi hade platsat i det svenska laget ngn gång, haha..

Idag har vi, alltså Sverige tagit silver i skidskytte, spännande att titta på, och tänk så duktiga skyttar och skidåkare vi har.

Skall försöka mig på att gå ut med Ville hunden en sväng idag, måste ju börja lite smått annars orkar jag inte med shoppandet i Stockholm...måste även handla så en sväng till konsum och apoteket skall göras.
Nu är det bara att hoppas på att alla står på benen tills vi skall resa, Lina börjar bli sträv i halsen, svågern ligger i samma skit som jag haft och där har ju syrran varit så vem vet, nej nu får vi allt hoppas att vi kommer iväg...skit annars.

Nej nu är det Hem till gården...sen middag och promenad med Ville...so long alla...







 


Kommentarer
Postat av: Anki

Har ni fått ännu mera snö, fortfarande inte en endaste flina här! Ja visst var det mysigt när vi var yngre, minns att jag många gånger åkte skidor från Näs till Ann Sofie i Duvnäs!

Krama

2009-02-19 @ 17:04:39
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0