Snöig söndag


Söndag och snön vräker ner fortfarande...men hunden han vill ut som vanligt, och givetvis vi också...det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder, ja ni vet den gamla frasen...men vi har kläder så vi skall ut...

Först vill jag starta med att säga grattis till en av mina bästa vänner, Ulrika som fyller 35 år idag...



Här vid grinden startar vår promenad, på med koppel och sen över vägen...



Detta är tjusningen med att bo på landet, man är verkligen insnöad, haha...



Endast våra egna spår i snön...hade sällskap av lite räv och rådjur på vår tur....vi korsade deras väg ibland...



In i skogen bar det av, vi pulsade verkligen fram, Ville tog täten och vi följde efter...




Skogen blir tätare och tätare, snön hänger på kvistar och träd...lite trollskt faktiskt, men ortoligt vackert.



Efter ett tag kom vi ur skogen och fram till gärdena, här älskar Ville att springa, runt runt och han hoppar och skuttar och är alldeles yster..luktar på lite olika slag överallt och skäller av och till...



Jo då jag var med jag också...tycker inte om att vara framför kameran men ibland tycker gubben att jag skall visas jag också.



Vi följer gärdeskanten ut ur skogen. Tänk va skönt det är att vara ute i skogen, tyst och helt stilla och i skogen blåser det ju sällan utan det är fridfullt...



Här kommer gubben och hunden efter mig, ser ni Ville som en svart prick i kanten till höger...han är och springer överallt...men kommer ständigt tilloss för att kolla så vi är med...(Frida här pratades du och jag vid)...så även du har vart med oss idag....



Här lyckade jag fånga både gubben och mej på samma bild...




Vackert, eller hur...ljuset la sig precis över denna torra blomma....



Upp ur skogen och fram mot vår grillplats i byn, Duvslaget...snart är vi hemma igen...



Sista biten sen är vi framme...



Hemma igen till vårt kära Duvnäs...hunden är alldeles snökocklig, inte lätt att vara hund i detta väder...in med honom i duschen nu så att han får tina uppp allt som hänger där bak.



Nu skall det bli gott med lite mat, idag blir det massor av rotfrukter i ugnen och en gryta med fläskfile och mjukost i såsen.



Fortsatt bra söndag alla där ute...nu väntar vi på ishockeyn som skall komma i eftermiddag...ja innan det skall väl hunden ut igen, men då får inte kameran följa med....

Idag fick jag med allt tror jag...Djur, natur,mat och familj...

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka härliga bilder Kicki!! Ni är inte intresserade av fler djur? Söker nytt hem till mina görgoa missekatter på 1 ½ år :) / Sara Hansson

2009-02-08 @ 14:40:29
URL: http://sarahanson.blogg.se/
Postat av: Helga

Härligt att följa er på vägen idag :)

2009-02-08 @ 15:58:43
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Jag förstår! Ja, det är ju av den anledningen som mina missar måste få ett nytt hem oxå.. dom är ensamma på tok för mkt. Du kan väl hålla öronen öppna så om du hör någon så kan du väl hojta :)

2009-02-08 @ 17:58:37
URL: http://sarahanson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket härligt vinterlandskap, det kan man inte säga att vi har här, Ett gråtrist och ruggigt Stockholm! Urch!!!!!



Kramar

2009-02-08 @ 19:22:53
Postat av: Ninni

Hihi är du insnöad!!



Gubben är ibland i Boden men mest i Sthl, ha det gott..kramen

2009-02-08 @ 20:48:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken härlig dag ni hade i skogen igår. Jag ska vänta till 11 idag, så ska jag dra ut i skogen med alla vovvarn. Men det är så kallt än -17 när vi komm upp 7.30 (sovmorgon)och solen skiner så fin idag.

2009-02-09 @ 08:58:42
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack så mycket för grattishälsningen!!

Då blev man ett år äldre då...

Idag ska jag försöka ta mig ut lite.

Solen skiner såååå fint på snön!!

Ha en bra dag vännen!!

Puss och kram!!

2009-02-09 @ 10:31:04
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej!

Har noterat Peter som anmäld till festen.....synd att du inte kan men så är det ju ibland.

Mari

2009-02-09 @ 15:10:36
Postat av: Annelie

Härlig dag för er och hockeyn slutade bra =)

Hoppas även denna dag är bra hos er!

Kram

2009-02-09 @ 16:15:17
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0