Tappat orken totalt


Jag brukar inte va den som tappar orken och lusten men nu är det totalt slut på mina krafter...inatt har jag halvlegat i soffan igen, hostar och skräller och låter som om jag skall hosta upp lungorna, det sitter fast av och till.
Jag har tom ingen ork till att tänka positivt idag...då är jag sjuk...

Idag är det begravning efter min svågers pappa, vi skulle gå på den jag och Peter...men här ligger jag och Peter åkte själv till Filipstad, skänker med massor av tankar istället, jag orkar ju inte annat än ligga så det skulle varit otänkbart att sitta i flera timmar och hostat...som ni förstår så tycker jag att detta är skit just nu....tårarna rinner, näsan rinner...ja allt är verkligen helt en tappad ork.

Måste nu få en tid till läkare, det har gått en vecka idag och jag är inte ett dyft bättre, snarare sämre för jag har fått sån hosta. Vill verkligen inte få lunginflammation eller något annat...jag vill bli frisk...
Jag har fått tid ikväll på Gripen i Karlstad...kl 20.05...jag är visst inte ensam om att va sjuk....

Är det någon som har något bra recept för att få detta att släppa....hur skall hostan bli lätthostad...dricker både ingefära och honung, ja jag dricker allt förresten...både wiskey och kan yang....kanske inte så mycket som jag borde men det viktigaste är väl ändå vatten.

Denna vecka har det varit ett ständigt klagande....som sagt jag är en väldigt positiv person i vanliga fall är inte van denna känsla jag har i kroppen, sjukkänslan.
Nästa lördag skall jag, syrran och våra två mellandöttrar åka till Stockholm, jag får liksom panik när jag tänker på det...jag skall till stockholm...måste vara frisk....



Äppelblom, finns det något vackrare..

Återkommer imorgon så får vi se hur läget ligger till....bättre hoppas jag.



 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Håller med dig om att du ska gå till doktorn. Det är lätt hänt att det går ner i lungorna. Jag avskyr det men brukar dricka te på salvia eller timjan. Salvia är kanon mot halsont och hjälper även när man mår taskigt i magen, eller har problem med urinvägsinfektioner. När jag gick med Estelle hade jag tre såna på raken. Fanns inte penicillin som tog bort det. För att "slippa" barnmorskan och mediciner, håll i dig nu, bad jag barnets fader ge ett kissprov, istället för mig, ha ha. Då blev dom nöjda, för det var inget fel på det. Tur att de inte upptäckte något testosteron, kunde ha blivit knepigt... Sen drack jag salviate i fem dagar , tre gånger om dagen. Vid nästa urinprov, fanns det inte en enda liten bakterie kvar. Ganska fantastiskt. Hoppas du kryar på dig och blir ditt gamla vanliga goa jag. Stor kram och en försenad Alla Hjärtans dag hälsning!

2009-02-15 @ 12:08:19
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, absolut ska du till doktorn inom det snaraste. Sa till dej att lunginflammation kan vara lömsk!. Man tror att det är en vanlig förkylning, men nu har det hållit i sen en hel vecka utan bättring!

Marsch pannkaka iväg!

Finns inga nog inga hemmagjorda kurer som klarar av det här eländet du har!

En pencillin kur är nog det enda som hjälper!

Klaga får man lov att göra när man är sjuk!

Kramar och tack för pratstunden inatt!

2009-02-15 @ 12:29:39
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Helt ok att klaga när man mår som Du gör nu! Livet är ju ibland lite kärvt. Det låter väldigt mycket lunginflammation det som Du beskriver, speciellt den där förlamande tröttheten. Jag fick det återkommande en period i livet och det var nya antibiotikakurer varje gång. Allt för att jag skulle kunna komma tillbaka till jobbet så fort som möjligt. Till slut sa min läkare att jag måste vila ut infektionen också så att kroppen kunde komma igen. Den gången stannade jag hemma tills jag verkligen var återställd. Sedan dess har jag inte haft lunginflammation, tack o lov. Mitt budskap är alltså att Du oavsett vad Du får för besked inte ska rusa ut i jobblivet igen, hemma eller borta, utan ta det riktigt lugnt tills Du är pigg igen, inte bara så pass bra att Du kan stå upp.

Hoppas Du får bra besked från Gripen och hjälp!

2009-02-15 @ 18:05:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja vad ska jag säga, mer än...

JAG VET, ÄR DÄR VARJE DAG, nu kanske du fattar varför jag är som jag är varje dag... Livet är fan inte lätt, själv gick jag upp för en timme sen, vägrat öppna ögonen, dagen har varit full av ångest!!!

Tänker på dig massor, puss puss ring sen så vi vet vad som är felet å tjata dig till penicilin...

2009-02-15 @ 19:30:29
Postat av: Ulrika

Nu bestämmer jag att det får vara bra med sjukdomar för din del!!!

Stockholm blir det, det vet jag...

Krya på dig min vän!!

Kraaaam!!

2009-02-15 @ 20:18:06
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Monica

Hur gick det hos doktorn?? Fick du några bra medikamenter, tro. Ja det är många som är sjuka och det är inte ett dugg kul. Fint väder å allt, då vill man inte ligga inne och hosta. Hoppas du snart är piggare.



krya-på-dej-kram

2009-02-15 @ 21:52:37
URL: http://mjsson.se
Postat av: Helga

Vad långvarigt det blev - bra att gå till doktorn nu...

2009-02-16 @ 11:33:45
URL: http://helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0