Helg igen



Ja då har det gått en vecka då igen, oj va fort tiden går.
Känner att något är på gång i kroppen, har ont överallt, handleder, knän, ben är sträv i halsen...nej blä....har visserligen varit ner till mamma och pappa, vi har varit och handlat tillsammans, jag har dammsugit och städat, sen har jag glingat ut till Mia i Myra och fikat, Frida min stora dotter har varit där och grejat med sin bil...Det har varit så halt på vägarna, det har kommit ner blött på kalla vägar och frusit,,,oj...sånt är inte roligt...



Så här såg det ut i garaget när Frida höll på och grejja med bilen, hon kan verkligen allt den ungen...

När vi kom in till Mia för att fika så blev Frida verkligen överfallen av hundarna, Mia har bullterrieruppfödning och har även taxar...kolla www.Bjorkfallet.se





När jag var ner till byn och handlade passade jag på att ta kort på gatan genom Molkom....enda gatan vi har affärer på...och det är inte många, 4 st. Konsum, Margaretas Mode, Järn och Färg samt Blomsterhandel....sen har vi 2 frisörer, en hund och kattshop och 2 pizzerior..Ankis skobo...På denna gata finns också Åsbacka ålderdomshem, ett missionshus och ett flertal servicehus..

Gatan från ett håll. Stationsgatan...



Och gatan från andra hållet...



Ja detta är mitt Molkom, inte stort ca 2500 i samhället och med oss utanför blir vi ca 4000.

Här är vägen som leder upp till mej...denna by heter Duvnäs..här bor vi endast några stycken.



Ja imorgon är det lördag igen, gubben skall gå till skogen, denna gång för att släppa hunden Ville, sista dagen för rådjursjakt med hund. Jag skall lösa melodikrysset med min vän Ulrika. Söndag skall gubben och jag jobba på Loppiset här i byn. Om jag nu är frisk och kry...det får nog bli en stadig wiskey ikväll till Lets Dance.

Ha en bra helg alla...ta hand om er.

Kommentarer
Postat av: EVA

Kikar bara in för att önska dig en underbar helg !

***

KRAAAM EVA

2009-01-30 @ 19:03:23
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ankis skoobo då

2009-01-30 @ 19:03:45
Postat av: Frida

Men nu blev jag ju besviken på att det inte va några bilder me från mekardagen eller hundöverfallet... Jag är chockad mamma...Första gången jag säger det, här men ingen annan stans, det är ok å lägga ut dom ;)

2009-01-30 @ 20:13:12
Postat av: Inga M

Det måste vara roligt att kunna släppa på rådjursjakt sista dagen det är tillåtet. Här har vi fått skare så det verkar omöjligt just nu i alla fall.



Kul att se bilder från Molkom. Jag har ju åkt igenom några gånger men mest annars sett insidan på Jägareförbundet Värmlands kontor som råkar ligga just i Molkom.

Ha en trevlig helg! Och god jakt!

2009-01-31 @ 03:40:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha ha, det var roligt att se Frida ligga på golvet men det fattades några hundar nu...

2009-01-31 @ 09:35:46
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, Molkom är sej likt.

Kramar

Anki

2009-01-31 @ 12:55:54
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Mari

ja kära hembygd.....

Kalaset blir i Acksjönsskola den 21/2...inbjudan är på väg, tänkte ta en promenad gatan ner och lägga i lådorna idag eller i morgon,

Kram Mari

2009-01-31 @ 16:24:12
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Helga

Jag förstår att du vill vara frisk nu. Ta nu den där whiskyn så kanske du klarar dig!

2009-01-31 @ 18:52:16
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Frida

Hur får man tag på Dan, Ankis du vet, han finns inte kvar som vän på min sida på facebook sida...

2009-01-31 @ 20:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0