Snöig lördag


Hej å Hå vilket snöväder det blev idag....gubben åkte till skogen och jag satt mej med melodikrysset...ute vräkte snön ner och det blåste så man fick hålla i sig när man gick ut...
Ja hunden skall ju ut så det var bara att klä sig ordentligt och gå...bara man kommer iväg så är det ju faktiskt skönt...tog med mej kameran denna gång för att visa ovädret.



Det kanske inte ser så hemskt ut som det var....men jag lovar, det var blåsigt och blött..



Villehunden alldeles vit innan vi kom hem..här gjorde han ett skutt rakt ner i diket, han älskar snön, jagar flingorna och jag hänger med så gott det går.



Hemsk bild men jag bjuder på den...inte lätt att ta kort på sig själv i detta blåsväder...



Till och med grannens hästar stod och kurade...nej hem och in i värmen, gubben skulle komma hemtill kl två och då skall maten vara klar, det blev kotletter idag...gott och lättvindigt....

Kl 14.40 gick bussen in mot denna arena...gissa vad vi var på...



Jo givetvis var vi på ishockey...vårt stora nöje här i livet, idag splade mitt FBK mot Timrå och gubben, jag, sonen och hans tjej var där tillsammans...

Bra platser har vi, nästan nere på isen....ibland känns det som vi är med i spelet...



Här kommer spelarna in med dunder och brak...det är ett fasligt väsen just då med hejarklacken som sjunger och klappar...



Å färjestad, å färjestad...klapp klapp klapp....är ni med.....Vi tog kommandot ganska omgående och vann matchen med 6-3, en spännande och bra match..



Så här nära sitter vi, bara plexiglaset och några bänkrader ifrån...

Hemma igen i soffan, nu sitter vi med varsin stor teakopp och tittar på körslaget...hoppas att Hanna får vara kvar ikväll, hon har varit min favorit hela tiden. Ha en fin lördagkväll alla...

Kommentarer
Postat av: Inga M

Roligt att se så mycket snöbilder! Vi gillar verkligen att det blir vinter och gubben här jagar idag också förstås.



Hockeyn är roligt att se, åtminstone när Färjestad vinner. Vilka bra platser Ni hade! Jag har alltid med fasa sett upp emot platserna där uppe under taket, jag är så himla höjdrädd! Skulle aldrig våga sitta där.

2009-01-25 @ 09:25:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ohh vann Färjestad, va kul ja du ser vad jag hänger med..haha



Ja vilket väder det var igår..hua! Ha en skön söndag, kramen

2009-01-25 @ 14:03:19
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack för att du ringde och spelade för mig!

Och jag ser fram emot vår kväll på Torsdag...

Kramis!!!

2009-01-26 @ 21:06:26
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0