Ja hur tror ni att det gick...



Med svampen...jag har provat det nya sättet att rensa svamp som jag nämnde igår på inlägget...
Skall vara ärlig och säga att jag trodde inte mycket på det...



Här ligger svampen i vetemjölssörjan...snoppade bara av dem underdelen, slängde dem i med smuts och allt, rörde runt dem lie och vips...ja tro det eller ej, men det fungerade super bra...helt otroligt, bara att ta upp dem, dela på dem och skölja av mjölet, de sken som om de skulle vara polerade...och så rena, inget skräp och inget penslande med svampborste...ja helt super.



Lite för liten gryta till all svamp...fick byta till större så jag hade lika mycket till att göra iordning.

Prova detta knep. det blev helt plötsligt roligt att rensa svamp...Tack Danne för att du delade med dej av knepet.

Imorgon fyller jag år...gubben och jag åker på en resa, till kusten ett par dagar...vi skall bo på Tanumstrand som ligger i Grebbestad, vi skall äta räkor och mysa....så ikväll blir det fest här i huset, vi skall äta smörgåstårta som jag gjort idag.

Öppnade paket från sonen Karl och hans Sofie redan idag...titta vad jag fick...så fin servis i Sagaserien...Tack mina godingar. De kan inte komma hit idag då de är på semester tillsammans.



Läcker färg, orange...man blir glad av den färgen...

Nu skall jag plocka lite hallon som skall pryda marängtårtan till kvällen....har massor av gula hallon just nu...de är så goda.



Visst ser de goda ut mina gula hallon. Någon som har såna mer än jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Kicki i förskott. Hoppas du får en trevlig kväll med barn, respektive och mina svärföräldrar.



Kram Belle, Sebastian och Mira

2009-07-27 @ 16:08:03
Postat av: kicki

Belle: Tack för uppvaktningen, ja det skall bli mysigt att få hem dem ikväll...på god smörgåstårta.

Kram på er alla...

2009-07-27 @ 16:15:51
Postat av: Ninni

Va bra för det är ganska tråkigt att rensa svamp om man nu hittar några..fniss

Ja det kanske jag skulle göra åka till dig och lära mig var man hittar svamp!



Mmm Gula hallon såå gott, jättefin servis fick du, jag gillar den färgen!



Ha en fin födelsedag..grattis grattis!



/Kramen

2009-07-27 @ 18:12:44
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis , Grattis på födelsedagen från oss i Strömstad.

Det är bara att titta in om ni har vägarna förbi så sätter vi på kaffepannan.

Mari

2009-07-27 @ 20:30:47
Postat av: Gunnar

Själv rensar jag alltid svampen (av alla de sorter) innan jag lägger dom i korgen. Tycker det är så ofattbart tråkigt att sitta hemma sen och rensa. Tar visserligen längre tid i skogen, men jag är egentligen inte där för att få jättemycket svamp utan för att kunna varva ner och ladda batterierna.



För det mesta blir dom stekta med lök, nån sån där kryddig korv i bitar och tärnad potatis. Svartpeppar, salt, vitlökspulver och paprikapulver kan också få vara med.

2009-07-28 @ 19:34:26
URL: http://kilagenealogen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

"Med en enkel tulipan, uppå bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran, att gratulera"!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, min vän!



Hoppas du har en alldeles underbar födelsedag med gubben din...



Varm grattiskram...

2009-07-28 @ 23:57:47
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA osv!

Grattis på födelsedagen!



Vilken lycka att fylla år på sommaren och kunna fira i lugn och ro!



Tack för tips om svamprensningen.

2009-07-29 @ 08:56:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA osv!

Grattis på födelsedagen!



Vilken lycka att fylla år på sommaren och kunna fira i lugn och ro!



Tack för tips om svamprensningen.



Jag som inte tål vetemjöl undrar ju förstås om det funkar med Maizena. Jag får pröva.

2009-07-29 @ 08:57:00
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0