Lugano


Framme i Lugano, vilket Paradis...vi kom hit igår vid 15.00 (söndag)...chekade in på hotellrummen och äntligen var vi samlade alla 12...

Här kommer Lina och Daniel från tåget, gubben och jag var ner till stationen och mötte upp dem..de kom från Milano.



Varmt så inni bänkens, men helt underbart...

Kvällen gick åt till att promenera vid Luganosjön...äta mat och bara va...så skönt att slippa bilen nu en vecka...

Måndagmorgon frukost sen båttur...



Här sitter vi på båten Paradiso, gick av vid en mysig vik och där ät vi lunch, tonfisksallad ´med olivolja på...hmmmm

Eftermiddagen låg vi vid poolen, inte dumt det heller kan jag lova.



Gruktansvärt kort men jag mådde som en prinsessa här, varmt och skönt. Nu på kvällen svider mina axlar och armar. Skall fortsätta bättra på det imorgon igen.



Här är vi på väg hem  från vår kvällspromenad, och även kvällsmat som denna kväll bestod av pizza. Att vara turist i detta land är verkligen inte billigt...vi åt pizza som kostade mellan 150-250 kr st...

Ha det bra alla, jag återkommer...



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du ser verkligen ut att ha det gott gumman!!

Det är du värd... passa på att njuta nu!

Vi ses... Kram på dig! Och hälsa.

2009-07-13 @ 23:35:43
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: FRIDA

Det ser ut att vara skönt där nere...

Här regnar det så lite avis blir man ju, helt klart...

Har varit hemma nu en dag å i em kom Jimmy på att vi skulle dra till kusten, kollade runt lite, men hittade inget billigt å ledigt boende så vi är hemma än, men vem vet, kanske vi snart sitter på en brygga i grebbestad å käkar räkor, vem vet, vi har ju en tendens till att va ganska spontana vi 2 så bli intew förvånad om vi drar iväg en sväng nån annan stans nu ett tag, vi vill nog fly verkligheten båda 2 lite till tror jag, hösten närmar sig med stora steg...

Ta hand om er, å må gott

Massa kramar från mig å J förståss

Älskar er, PUSS PUSS

2009-07-14 @ 00:23:53
Postat av: Elisabeth

Det där var väl inget "gruktansvärt" kort??? Jag tycker det visade en "snygg brud i lyxförpackning"!! (Tror du mig inte, så fråga gubben din... jag är övertygad om att han håller med mig!)

Ha det så gott därnere.. det är dig verkligen, verkligen så väl unnat! Nu är nu... tids nog kommer dagen imorgon och knackar på, och vi kan inte öppna den dörren nu...!



Varm och stor kram... och jag är så glad att jag genom dig nu kan få se lite mer av stora världen! Tack snälla... och var rädda om varandra!

2009-07-14 @ 00:42:00
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anki

Ja Lugano tillhör ju Schweiz så det är ett jättedyrt turistmål, men helt sagolikt verkligen fina bilder Kicki!

Ja för oss svenskar är det dyrt, men för de som bor där har bra löner och tänker inte på det som vi!

Men har man semester då ska man banne mej inte vara snål annars kan man lika gärna stanna hemma, Ni gör rätt i som äter pizzor för 150-250 kr/st det skulle jag oxå göra,



Kram och var försiktiga

2009-07-14 @ 13:33:19
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com/
Postat av: ejmis

Vilken härlig semester ni har!

2009-07-14 @ 14:19:13
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0