Fredag-uppe med tuppen


Inatt har Lina, mellandottern sovit hos oss, hon skulle idag tidigt åka till Öland på dansbandsveckan och de som skulle med bor här i vår lilla by...husvagn och 5 tjejer...hujedanemej......men Lina har dragit husvagn förut så det skall gå bra.
Hon har varit iväg i många år både till Öland, Malung och Sunne...halva danssverige åker ju runt på dessa dansveckor.



Så här såg det ut här tidigt imorse...nu blir hon borta till onsdag och husvagnen ställs upp på Lundegårds camping på Öland...det skall solas och badas på dagen sen blir det dans hela nätterna.
Iår åker hon utan lillebror Karl och hans Sofie, Karl måste jobba på Arvikafestivalen då han jobbar på vår lokaltidning VF med IT. Men det finns ju kvar både Malung och Sunne att åka till. Mina favoriter Blender släpper sin nya skiva under Ölandsveckan och har releasparty på måndag...gissa om jag är avundsjuk på Lina som får vara där...men kanske köper hon skivan till mej, hmmm...jag fyller ju snart år.

Ja idag är det ledig dag, stora städardagen men först tidningen och kaffekoppen på verandan. Det blir en lika strålande dag idag också.



Sommarsverige är allt bra vacker, och givetvis älskar man sitt eget hem allra bäst.
I år kommer det bli väldigt mycket frukt, äppelträden dignar av frukt, jag har fått plocka bort massor av kart för träden kommer aldrig orka bära all frukt.



Detta trädet hade endast 1 äpple i fjol och iår är det massor...vi klippte ur detta träd ganska ordentligt  och det gav nog verkligen skörd.



Krusbär, hmmm...tänk er en krusbärskräm, det är så gott...sonen han älskar krusbär som kart. När han bodde hemma så var det en näve morgon, middag och kväll....



Nyponrosen är inne för andra gångens blommning...den är vacker.

På första sidan av alla tidningar idag står det idag om Michael Jacksons död...jag sitter här och funderar på vad han betytt för mej...det är visst den stora nyheten idag för sätter man på tv så är det bara det som existerar idag...jag kommer ihåg att ungarna älskade honom och de dansade efter Thriller i många år. Jag tycker nog faktiskt bara mest synd om honom, han har levt ett hårt liv med att aldrig verka vara nöjd med sig själv. Men jag tycker om hans musik som den lät när han sjöng med sina syskon som liten...Han har varit en mystisk man som ju faktiskt efterlämnade 3 barn.

Hur känner ni för Michael Jackson?

Idag skulle gubben försöka att komma hem lite tidigare, vi åker upp till stugan och stannar över natten, kommer hem imorgon igen för att då ha sommarfest med mina syskon med familjer hemma hos brorsan i stan....detta har vi gjort i väldigt många år och det är något som vi alla längtar efter.

Ha en fin dag och helg....jag kommer garanterat tillbaka med mer kort och tankar som skrivs ner....so long


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja, tack, vi hoppas på en lugn helg =) Kan se Micke framför mig, stackaren. Eländiga djur! Michael Jackson betydde inte något speciellt för mig egentligen. Visst en del av hans låtar var bra. Om hans pappa inte hade betett sig som han gjorde när Jackson Five var som populärast hade nog hans liv sett annorlunda ut. Pappan betedde sig vidrigt, allt för egen ära och berömmelse, genom sina barn då...!! Det värsta var att gubben var religös. Hur kan man vara det och behandla sina barn på det viset han gjorde. Men det är säkert många som sörjer Michael idag , trots sina konstiga beteenden och sitt märkliga utseende var han ju smått genialisk vad det gällde musik.

Hoppas eran helg blir fin också. Kram!

2009-06-26 @ 17:36:10
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anki

Hoppas ni får jättehärligt/varmt och avkopplande där i sköna Gräs



Kram

2009-06-26 @ 17:57:49
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Helga

Dotterns konfirmation är först om två veckor. Den här helgen får vi hälsa på...



Ha det riktigt skönt i stugan.



Michael Jackson var en fantastisk artist när han var som bäst. Sorglig figur för övrigt...

2009-06-26 @ 19:08:10
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Tony

Karl ä så välkommen te Arvika under festivalen.

Han vet vart vi finns om det behövs nött.

Hälsn. Tony mä familj.

2009-06-26 @ 21:29:03
Postat av: Ingela

Ha en trevlig vilsam helg, Kram I

2009-06-27 @ 00:12:51
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.ch
Postat av: Ewa Hammar

Hej...jag har skrivit flera gånger men det är nåt jävla lurt med modemet, det är sällan allt fungerar, det är ett elände att bo in the outbacks när det gäller datorer. När jag ringde och klagade en gång, sa stolpsköttet "kan du inte gå in till grannen och låna hans?" Vadå hans...tjejer har inte datorer, va?

Du, jag läste om er hund, det är för hemskt...jag fick avliva Lady ifjol, hon fick cancer i muskelpartierna...det smärtar mig än idag... köp en ny hund, Kicki...det är det enda som hjälper...

Min Palle och jag har köpt en liten gård i Kil. Vi ska flytta in 1 september om allt går vägen. Så nu ska vi sälja vårt eget. Hoppas vi ses igen nån gång. Kramar från Ewa

2009-06-27 @ 19:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0