Ledig måndag


Idag var jag ledig, skönt att få ta igen sig efter Norgeresan som sätter sina spår i kroppen, tröttheten kommer efteråt.
Gubben han fick snällt pallra sig upp vid halv sju, han skulle på kundbesök halv nio...

Jag slappade fram till åtta sen gick jag upp till gröttallriken. Kokade kaffe och satt faktiskt ute och njöt av den.
Vid halv tio åkte jag ner till mamma och pappa för att följa med och handla. Jag hade med en bananstubbe som vi gottade oss med till kaffet, pappas favorittårta...sliskig smörkräm i men vad gör man inte för sina föräldrar för att de skall bli glada...ja pappa kan äta av den hela dagen imorgon då mamma skall ut på bussresa...

Hemma igen vid halv tolv, skalade potatis och åt detta med sill till, oj va gott...satt ute även nu...idag har verkligen sommaren kommit, det har varit så skönt ute...har planterat om mina utepelargoner i större krukor så nu skall de nog sätta riktig fart ute i värmen.
Jag har även satt de liljorna som jag fick med mej från Tone i Norge...passade på att gräva upp lite fina blommor ur rabatterna där eftersom de skall flytta.

Mamma och pappa kom hit på eftermiddagen, då jag glömt mina glasögon där och så skulle de passa på att lufta hunden...jag kastade lite med dummisen som var kvar efter Ville...han behöver verkligen all motion han kan få då de inte orkar gå med honom så långt längre.

Sen vid sex kom älskade gubben hem, vi åt lite uppstekt sen plockade vi in gräsklipparen i bilen och stack till stugan i Gräs för att klippa och vattna...



Denna fina liljekonvaljbukett stod på bordet när vi kom upp, Frida och Jimmy bodde här under midsommar och överraskade med detta.



Här är lappen som låg bredvid blommorna.



Älskade gubben han klippte och gjorde så fint, jag vattnade blommor både ute och inne.



Potatisen kommer så fint i sina baljor.



När allt var klart så blev det kaffe i solen...Alltid lika svårt att lämna detta ställe men vi kommer tillbaka på fredag igen då vi tänkte sova över till lördag.

Nu är vi hemma igen, gubben sitter och jobbar lite med morgondagens möten, jag slappar med min laptop
i knät...kollar med ett öga på Allsången med Lotta.

Ha det så bra alla, snart sängen sen jobbet tidigt imorgonbitti...

Kommentarer
Postat av: Maria

Tittar in och säger hej och natti natti :-)



Kram kram !

2009-06-22 @ 22:21:33
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Inga M

Nu har jag läst igen lite på bloggen Din! Ser att Ni haft en fin helg i Norge o firat Sankt Hans som jag tror midsommar heter där.



Det är mycket mat i Norge också, liknar nog rätt mycket SVerige, annars är det nog inte i många länder man firar midsommar så som vi gör. LA-sonen som bodde i USA flera år berättar ibland hur svenskar samlades och firade midsommar och bjöd in amerikanska vänner.



2009-06-23 @ 07:18:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lena

Googla på naturbyn så kommer du dit

mvh Lena

2009-06-23 @ 07:34:51
Postat av: Ninni

Vilken gullig lapp sånt blir man glad av!



Ha det fint i solen...kramen

2009-06-24 @ 07:45:14
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej, ja jag såg vad mat ni hade. Mmmm vad gott det såg ut, men det var inte helt fel i Gräs heller efter vad jag ser på bilderna. Kram på dig min vän vi hörs av.

2009-06-24 @ 13:04:37
URL: http://miaimolkom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0